English

یعقوبعلی نظری:

آمادگی ایران برای همکاری با تاجیکستان در توسعه مناطق آزاد تجاری

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: آمادگی استان خراسان رضوی برای انتقال دانش و تجربیات صنعتی و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی تولیدکنندگان و تجار تاجیکی در طرحهای صنعتی بین دو کشور.

آمادگی ایران برای همکاری با تاجیکستان در توسعه مناطق آزاد تجاری

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: این استان از برنامه تبدیل تاجیکستان به هاب آسیای مرکزی برای صادرات و واردات کالا حمایت می‌کند.

نظری این سخنان را در نشستی با وزیر توسعه و تجارت تاجیکستان در دوشنبه، پایتخت این کشور اظهار کرد و ادامه داد: با تبدیل شدن تاجیکستان به هاب صادرات و واردات کالا، دسترسی این کشور به بازارهای خلیج فارس و منطقه غرب آسیا آسان می‌شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: بر ضرورت فعال‌تر شدن هرچه بیشتر اتاق‌های بازرگانی و فعالان بخش خصوصی در دو کشور ایران و تاجیکستان برای توسعه روابط دوجانبه تاکید داریم و استان خراسان رضوی آمادگی دارد تا نشست تجاری و فعالان اقتصادی دو کشور را در مشهد برگزار کند.

وی در ادامه متذکر شد: ظرفیت حمل و نقل ریلی بین دو کشور حائز اهمیت است و تاجیکستان با توجه به تسهیلات و تخفیفاتی که این استان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس ایجاد کرده است، می تواند به ایران در حمل بارهای ترانزیتی پنبه و شمش آلومینیم و همچنین سایر محصولات کمک کند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: آمادگی استان خراسان رضوی برای انتقال دانش و تجربیات صنعتی و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی تولیدکنندگان و تجار تاجیکی در طرحهای صنعتی بین دو کشور.

نظری در دیدار با "سعدی قادرزاده" رییس کمیته دولتی سرمایه گذاری خارجی تاجیکستان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران بویژه این استان  برای همکاری با تاجیکستان در توسعه مناطق آزاد تجاری دو کشور اعلام کرد.

وی اذعان کرد: انتقال تجربیات و همکاری در مناطق آزاد تجاری و احداث شرکت‌های مشترک صنعتی و کشاورزی با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور می‌تواند ما را به اهداف مشترک اقتصادی نزدیک‌تر کند.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: بیانیه مشترک سران دو کشور و هدف‌گذاری افزایش حجم روابط سالانه تجاری دو کشور به ۵۰۰ میلیون دلار می باشد و رییس جمهوری ایران به تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور در زمینه همکاری با ملت هم فرهنگ، هم کیش و همزبان تاجیکستان دستورات لازم را صادر کرده‌اند.

نظری در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد و گفت: خراسان رضوی هم آمادگی کامل برای انتقال تجربیات و فناوری خود به تاجیکستان به منظور اجرای برنامه توسعه صنعتی این کشور را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه