English

مهدی اله‌پور:

شاخص کیفیت هوای مشهد در وضعیت آلوده است

سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

شاخص کیفیت هوای مشهد در وضعیت آلوده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: در پی افزایش آلاینده‌ها، کیفیت هوا ی ۱۵ فروردین کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت.

اله‌پور در ادامه این خبری با اشاره به شاخص کیفیت هوای امروز اظهار کرد: شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد ۱۰۹ ای.کیو.آی و نشانگر هوای ناسالم و وضعیت هشدار است.

سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، خیام شمالی، شهید کریمی، امامیه، چمن ، شهید آوینی، الهیه، رسالت و نخریسی در وضعیت هشدار و آلوده قرار دارد و در ۱۴ منطقه دیگر این شهر در وضعیت سالم است.

وی همچنین متذکر شد و گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اله پور اضافه کرد: قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که: روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه