English

سیدحامد عاملی:

آبگیری سد عمارت بزودی آغاز می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اتمام فاز عملیاتی و اقدامات در دست حوزه اجتماعی، آبگیری سد عمارت بزودی آغاز خواهد شد.

آبگیری سد عمارت بزودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سیدحامد عاملی ، استاندار اردبیل در بازدید از سد عمارت گفت: سد عمارت بزرگترین سد خاکی و مهم‌ترین سد استان اردبیل است و در حال حاضر باتوجه به بارش‌های صورت گرفته، آب قابل توجهی در حال جریان بوده که یک مسئله راهبردی کشورمان محسوب شده و بر همین اساس ، عملیات آبگیری سد عمارت تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: در طول سالیان گذشته باید آبگیری سد عمارت صورت می‌گرفت ولی متاسفانه به دلیل غفلت‌هایی ، این امر مهم و حیاتی رخ نداده است.

استاندار اردبیل می گوید: در طول ماه‌های اخیر با اقدامات شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی در حوزه آب منطقه‌ای، فرمانداران و دیگر بخش‌های اجرایی، مسائل اجتماعی و تملک اراضی در حال رفع است و تا اواسط ماه آینده آبگیری سد به شکل قطعی انجام خواهد شد.

عاملی با اشاره به حل مسائل تملک و اسکان اهالی منطقه سد عمارت گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان اردبیل، مبلغی جهت  تملک اراضی منطقه سد عمارت و یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در راستای جابجایی و ساخت مسکن برای اهالی ساکن محدوده سد عمارت اختصاص یافته است.

وی گفت: مسئله آب در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات فعلی و آینده کشورهای جهان می‌باشد و آب در جریان منطقه سد عمارت یک مسئله راهبردی ملی محسوب می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه