English

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی:

ورود پرندگان مهاجر به تالاب بین المللی قوریگل

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از ورود انواع پرندگان مهاجر به تالاب بین المللی قوریگل خبر داد.

ورود پرندگان مهاجر به تالاب بین المللی قوریگل

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حسن عباس نژاد اظهار داشت: این جمعیت وارد شده شامل پرندگانی مانند فلامینگو، چنگر، آنقوت و شش جفت اردک سرسفید نر و ماده هستند که از اهمیت زیادی برخوردار می باشند .

وی افزود: فلامینگوها جزو پرنده های مهاجری هستند که به دلیل شرایط مناسب، تثبیت شده و کیفیت خوب آب تالاب بین المللی قوریگل، این منطقه را برای زندگی عبوری خود انتخاب کرده اند و باقی ماندن آنها به مدت بیش از یک ماه در این محل محتمل است.

عباس نژاد فرود آمدن فلامینگوهای مهاجر در تالاب بین المللی قوریگول را نشانه خوبی برای تجدید حیات این پهنه آبی دانست و گفت : فلامینگوهای نیمکره شمالی پس از مهاجرت از تالاب قوریگل مسیرهای عرض جنوبی را طی می کنند و به دلیل موقتی بودن زندگی فلامینگوها در قوریگل، زادآوری آنها در این محل ممکن نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اضافه کرد: بهبود وضعیت آبی تالاب بین المللی قوریگل در اثر افزایش بارشها و ترمیم کانال صبری چایی دلیل مهاجرت این تعداد از پرندگان به این محل بوده است.

گفتنی است تالاب قور‌یگل یک تالاب آب شیرین با وسعت تقریبی 200 هکتار است که در حوضه آبخیزی مرتفع به مساحت 3890 هکتار در آذربایجان‌شرقی در 40 کیلومتری شرق شهر تبریز تشکیل شده است.

این تالاب به خاطر این که زیستگاه زادآوری گونه‌های مهم و در خطر انقراض پرندگان آبزی از جمله اردک سرسفید، اردک مرمری و ... است به عنوان یکی از تالاب‌های سایت کنوانسیون رامسر انتخاب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه