English

حجت‌الله عبدالملکی:

قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال اصلاح است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال اصلاح است که در صورت اصلاح آن ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه می‌شوند.

قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال اصلاح است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل گفت: مهم‌ترین مساله وزارت کار در شرایط کنونی پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در زمان مقرر است.

وی افزود: مقامات دولت قبل اعلام می‌کردند که دولت سیزدهم با شرایط اقتصادی کنونی امکان پرداخت حقوق‌ها را نخواهد داشت در حالی که تاکنون حقوق و مستمری بازنشستگان در شرایط مطلوب پرداخت شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی میزان پرداختی مستمری بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشور را حدود ۷۰ درصد حقوق پرداختی دولت به کارکنان فعلی اعلام کرد و گفت: پرداخت مستمری بازنشستگان سرموقع انجام می‌شود.

عبدالملکی در ادامه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به استان اردبیل جهت تهیه ۲۰۰ تخت جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی استان خبرداد و گفت: علاوه بر این یک هزار و ۷۰۰  متقاضی پشت نوبت بهزیستی استان اردبیل هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی همچنین به اختصاص سهمیه احداث یک هزار واحد مسکونی برای کارگران استان اردبیل اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و بقیه افراد نیز پس از ثبت نام مشمول این طرح خواهند شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه نسبت به احداث درمانگاه تامین اجتماعی و مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گرمی قول مساعد داد و خواستار حل  مسئله استقرار نمایندگی ادارات در شهرستان تازه تاسیس انگوت شد.

عبدالملکی همچنین خواستار رفع مشکل سرمایه‌گذاری کارخانه ظروف شیشه و پتروشیمی جم در شهرستان گرمی شد و گفت: احداث این دو واحد صنعتی باید تا دو هفته آینده تعیین تکلیف شود و در ارزیابی مجدد اگر به هر دلیلی اجرای این دو طرح تایید نشود، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید طرح‌هایی را جایگزین این دو طرح کرده و باهمان میزان اشتغال تا دو ماه آینده طرح جدید شروع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه