English

مه صبحگاهی و کاهش دید افقی در جزایر هرمزگان

اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: در ساعات صبح، پدیده غالب در سواحل و جزایر استان، مه صبحگاهی همراه با کاهش میدان دید افقی خواهد بود.

مه صبحگاهی و کاهش دید افقی در جزایر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابراعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، آسمان استان صاف تا کمی ابری در ساعات بعد ازظهر در ارتفاعات استان رشد ابر پیش بینی می شود و احتمال وقوع رگبار پراکنده باران و رعد وبرق در ارتفاعات استان دور از انتظار نخواهد بود.
با توجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی، از روز شنبه، در ارتفاعات استان وقوع رگبار باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد محتمل تر خواهد شد و توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.
گفتنی است امروز از ساعات بعد ازظهر خلیج فارس و به تدریج تنگه هرمز با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی، مواج خواهد شد و سرعت باد در جزایر غربی استان از جمله لاوان، کیش، سیری و همچنین ابوموسی و فارور به بیش از 40 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی از ساعات صبح شنبه ۲۱ خرداد در دریای عمان و شرق تنگه هرمز و از صبح یکشنبه ۲۲ خرداد در خلیج فارس، سبب مواج شدن دریا خواهد شد و بنابراین توصیه می شود طی این مدت، شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کرده و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
شایان ذکر است به لحاظ دمایی، طی امروز (جمعه) موقتا در اکثر نقاط استان، افزایش 1 تا 3 درجه ای دما مورد انتظار است و از روز شنبه، با توجه به افزایش رطوبت نسبی، از دمای هوا کاسته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه