English

حسین دشتبان:

خراسان رضوی مقصد ارسال مواد دخانی قاچاق از سایر استانها است

دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی بیان کرد: مواد دخانی مشمول ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و همچنین باید همه انواع آن با کد شناسه به فروش برسند.

خراسان رضوی مقصد ارسال مواد دخانی قاچاق از سایر استانها است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین دشتبان دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: این استان مقصد ارسال مواد دخانی قاچاق از سایر استانها از جمله تهران، سیستان و بلوچستان و استانهای جنوبی کشور است.

دشتبان در ادامه این خبر تصریح کرد: مواد دخانی مشمول ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که باید همه انواع آن با کد شناسه به فروش برسند و در صورتی که فاقد شناسه باشند به عنوان کالای قاچاق محسوب می شوند.

دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی متذکر شد: سیگار هم در داخل کشور تولید و هم از کشورهای دیگر وارد می‌شود اما اقلام وارداتی از این کالا باید شناسه کالا و برچسب سلامت داشته باشند.

وی همچنین اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون طرح مقابله با کالاهای فاقد شناسه محصولات دخانی به عنوان یکی از طرحهای پنج‌گانه مقابله با قاچاق مطرح است و در این راستا کالای هدف فاقد شناسه به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

دشتبان در ادامه افزود: واردات قاچاق انواع کالاهای دخانی از مرزهای شرقی به خراسان رضوی انجام نمی‌ شود و مواد دخانی قاچاق موجود در این استان از استانهای دیگر به ویژه سیستان و بلوچستان، تهران و جنوب کشور به این منطقه انتقال می‌یابد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی یادآور شد: قاچاق مواد دخانی از کشور عراق به صورت کولبری، از ترکیه در درون بسته بندی سایر کالاها و از مرزهای جنوبی به صورت ته لنجی وارد کشور می‌شود.

دشتبان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: پارسال ۱۷۲ پرونده شامل ١٤ میلیون بسته سیگار به ارزش ٤٥٢ میلیارد ریال در خراسان رضوی کشف شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه