English

کاری کاهیلوتو:

انتقال ۶۰۰ نفر از اتباع افغانستانی مقیم ایران با فنلاند

سفیر فنلاند بیان کرد: این رقم در مقابل مسئولیت خطیر ایران در میزبانی ۴۳ ساله از میلیون‌ها پناهجوی افغانستانی زیاد نیست، ولی برای کشور فنلاند نوعی قدرشناسی از اقدامات ایران است.

انتقال ۶۰۰ نفر از اتباع افغانستانی مقیم ایران با فنلاند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، کاری کاهیلوتو سفیر فنلاند در خبری اعلام کرد: مقرر شده است ۶۰۰ نفر از اتباع افغانستانی مقیم ایران را برای سکونت به فنلاند منتقل کنیم و این اتباع امسال به این کشور دعوت می‌شوند.

کاری کاهیلوتو در دومین روز سفر خود به خراسان رضوی ضمن بازدید از مهمانشهر اتباع افغانستانی در تربت جام با مسئولان اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد و در این نشست اظهار کرد: به خراسان رضوی آمده ام تا وضعیت پناهجویان تازه وارد افغانستانی را که به ایران آمده اند بررسی کنم.

سفیر فنلاند گفت: ایران در میزبانی از پناهندگان افغانستانی اقدامات خوبی را در حال اجرا دارد و با توجه به اتفاقات اخیر در افغانستان تصمیم‌گرفته شد که کشور فنلاند میزبانی ۶٠٠ نفر از پناهجویان افغانستانی که درخواست پناهندگی داده‌اند را عهده دار شود.

وی همچنین تصریح کرد: این رقم در مقابل مسئولیت خطیر ایران در میزبانی ۴۳ ساله از میلیون‌ها پناهجوی افغانستانی زیاد نیست، ولی برای کشور فنلاند نوعی قدرشناسی از اقدامات ایران است.

 علی قاسمی مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت: مهمانشهر تربت جام نماد هماهنگی و همکاری جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین الملل است و این مهمانشهر در سال ۱۳۷۳ با هدف تسهیل در امر پناهندگان افغانستانی ساخته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه