English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اعلام کرد:

آبیاری فضای سبز اصفهان در هر سال به ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز مند است

​مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان کرد: برای آبیاری فضای سبزکلانشهر اصفهان در هر سال به ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز است که در بهترین شرایط این رقم به ۲۴ تا ۲۵ میلیون متر مکعب می‌رسد.

آبیاری فضای سبز اصفهان در هر سال به ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز مند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مجید عرفان‌منش در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه در گذشته اصفهان باغ شهر بوده ولی متاسفانه در 50 سال اخیر دچار تغییراتی شده است، گفت:در گذشته حاشیه زاینده‌رود پر از بیشه‌زار و مرغزار بود و اکنون به ساختمان تبدیل شده است.

وی با اشاره باینکه شهر اصفهان را روی بهترین خاک که می‌توانست برای توسعه فضای سبز استفاده شود، ساختمان‌سازی انجام شد، افزود: ولی در حال حاضر در بدترین زمین‌ها و خاک‌ها  فضای سبز انجام می گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته مراسم درختکاری را به پویش درخت‌بانی تبدیل کردیم، گفت: اما در حال حاضر اصفهان از باغبانی به درخت‌بانی رسیده ایم و مراقب خوبی برای محیط زیست نبودیم و باید برای حفظ درختان و سبزینگی شهر تلاش کنیم.

عرفان منش ادامه داد: به علت تنش آبی طی 10 سال گذشته ریشه بعضی درختان ضعیف و مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پویش خانه سبز در اصفهان بیان داشت: این پویش با هدف معرفی ویژگی‌ها و مشخصات گیاهان آپارتمانی به شهروندان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه روش‌های متعددی برای آبیاری فضای سبز در اصفهان استفاده می‌شود، گفت: از مجموعه 6 هزار هکتاری فضای سبز در اصفهان 4 هزار هکتار در اختیار شهرداری و 2 هزار هکتار در اختیار پادگان‌ها و دانشگاه‌ها است.

عرفان منش  اضافه کرد: 60 درصد  عرصه‌های  تحت آبیاری تحت فشار و مدیریت شده هستند و شهر کاملاً تحت پوشش انتقال آب است، اما در خیابان‌های قدیمی شهر اصفهان آبیاری به شیوه غرقابی می باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: براساس مدل آبی که نیاز آبی را احصا می‌کند  هر سال به 60 میلیون متر مکعب آب برای حفظ فضای سبز نیاز دارد و در حال حاضر در بهترین شرایط حدود 25 میلیون متر مکعب آب برای آبیاری فضای سبز داریم.

 وی افزود: طی سال‌های 85 تا 86 اصفهان تنها شهری در کشور است که شهرداری آن برای آبیاری فضای سبز پساب خریداری کرد و این در حالی است که هیچ حقی از آب‌ زاینده‌رود را برای آبیاری ندارد.

عرفان منش با بیان اینکه آبیاری 60 درصد فضای سبز شهر مدیریت شده است ، اظهار داشت: در استان اصفهان حدود 30 هزار حلقه چاه  دارد که شهرداری اصفهان کمتر از 90 حلقه چاه فعال دارد که با کاهش شدید خروجی مواجه است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ هکتار چمن در اصفهان وجود داشته که در حال حاضر این مقدار به کمتر از ۴۰۰ هکتار رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه