English

شاپور بدیعی:

عموم مردم در ایام موج هفتم کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که در ایام موج هفتم بحران کرونا تحت هیچ شرایطی مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها نداشته باشند و وضعیت درمان باید طبق سیستم نظام ارجاع پیگیری شود.

عموم مردم در ایام موج هفتم کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، شاپور بدیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی اعلام کرد: از عموم مردم درخواست می شود در ایام موج هفتم کرونا ، تحت هیچ شرایطی مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها نداشته باشند و در صورت ابتلا به بیماری کرونا خدمات را در مراکز سطح ۱ و ۲ دریافت کنند.

بدیعی این سخنان را در نشست قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان بیمارستان‌های مشهد و شهرستان‌ها باید آخرین وضعیت تجهیزات مراکز درمانی‌شان را بررسی کنند تا مشکل و کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از تمامی پرسنل بیمارستان‌ها درخواست می شود که تا ۳ هفته آینده نسبت به دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

وی همچنین اضافه کرد: اگر پس از این مدت، پرسنل بیمارستان به بیماری کرونا مبتلا شوند، شامل مرخصی استعلاجی نمی‌شود، ضمن اینکه فرد واکسن نزده باید هر دو هفته یک بار پاسخ تست منفی pcr را از هزینه شخصی‌اش ارائه دهد.

بدیعی اظهار کرد: طبق بخش‌نامه اخیر وزارت بهداشت، در صورتی که مدافعان سلامت جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا در حین خدمت از دست دهند و دز یادآور را دریافت نکرده باشند، پرونده‌اشان از لیست شهدای مدافع سلامت خارج می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در بازدید میدانی از درمانگاه‌ها، افزایش قابل توجه مراجعات سرپایی مشاهده شد و دغدغه افزایش بستری‌ها را در مرحله بعد داریم و از مردم می‌خواهیم که در ایام موج هفتم بحران کرونا تحت هیچ شرایطی مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها نداشته باشند و وضعیت درمان باید طبق سیستم نظام ارجاع پیگیری شود.

وی تاکید کرد: برنامه شیفت برای بخش‌های کووید باید به‌موقع تنظیم شود و در کنار آن بر اصلاح فرآیند‌های ۹ گانه در بیمارستان‌ها تاکید شده است، همچنین مدیریت تخت‌های الکتیو به بیمارستان‌ها سپرده شده تا خللی در امر درمان بیماران غیرکرونایی ایجاد نشود.

بدیعی ابراز کرد: در موج هفتم بحران کرونا از سیستم پزشکی از راه دور به‌طور مستمر استفاده می‌شود تا میزان انتقال‌ها از شهرستان‌ها به مشهد تا حد امکان کاهش یابد و اکثر خدمات درمانی مورد نیاز در همان شهری که بیمار بستری است، انجام شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در حوزه تجهیزات پزشکی به مواردی همچون تامین، نگهداشت، پایش مستمر و رفع کمبود‌ها توجه شده است و برای سی‌تی‌اسکن هم در موج هفتم بحران کرونا وضعیت بهتری به نسبت ۶ موج قبلی داریم.

وی با پایش روزانه در بیمارستانها متذکر شد: با توجه به ورود به موج هفتم بحران کرونا، پایش روزانه تعداد ونتیلاتور‌ها مورد تاکید است و از مسئولان بیمارستان‌ها خواسته شده تا گزارش روزانه خود در این خصوص را ارسال کنند.

بدیعی خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی از روز شنبه اول مرداد ماه امسال، بیمارستان ۲۲ بهمن مشهد پذیرش و درمان بیماران سرپایی و بستری با تعرفه دولتی خواهد بود و  طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از ابتدای هفته آینده در این بیمارستان، تمامی خدمات درمانی در بخش‌های مختلف از جمله icu، nicu، اورژانس، داخلی و عفونی با نرخ دولتی ارائه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه