English

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان:

۸۴ پروژه اقامتگاه بومگردی در گیلان در حال اجرا است

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در بازدید از تعدادی از اقامتگاه های بومگردی گیلان گفت: در سراسر استان گیلان ۸۴ پروژه اقامتگاه بومگردی هم‌اکنون در حال اجرا است.

۸۴ پروژه اقامتگاه بومگردی در گیلان در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، ولی جهانی مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در بازدید از تعدادی از اقامتگاه های بومگردی گیلان گفت: استان گیلان دارای ۱۳۰ واحد اقامتگاه بوم گردی با پروانه بهره برداری مجاز و دارای فعالیت می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، با بیان اینکه ایجاد اقامتگاههای بوم گردی ظرفیت جدیدی است که می توان از آن در ایجاد اشتغال، مهاجرت معکوس و احیای فرهنگ و سنتهای گذشته استفاده کرد، اظهار کرد: یکی از مزایای ایجاد اقامتگاه های بومگردی به ویژه در روستاها توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی است، که در همین راستا تاکنون اشتغال مستقیم برای ۱۳۰واحد اقامتگاه بومگردی ۷۵۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای حدود ۱۳۰۰ نفر پیش بینی شده، که مجموعا می توان به اشتغال حدود دوهزار نفر در این زمینه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سراسر استان گیلان ۸۴ پروژه اقامتگاه بومگردی هم‌اکنون در حال اجرا است، تصریح کرد: با تسهیلاتی که این اقامتگاه ها تاکنون از اداره کل میراث دریافت نمودند، برآورد ما این است که تا پایان سال بیش از ۵۰ درصد این واحدها به بهره برداری برسند.

 جهانی، با اشاره به تغییر سبک گردشگری مسافران از هتلینگ به سمت اقامتگاه های بومگردی گفت: اقبال روزافزون مسافران به سوی طبیعت گردی، دیدن میراث های ناملموس مردم شناسی و دیدن مناطق بومگردی زمینه را برای ورود گسترده نوعی دیگر از سفر و اقامتگاه فراهم کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه