English

یعثوب‌ نژادمحمد:

اردبیل از لحاظ درآمد خانوار شهری در جایگاه ۲۹ کشوری قرار دارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: طبق آمار سال گذشته، استان اردبیل از لحاظ درآمد خانوار شهری در جایگاه 29 کشوری قرار دارد.

اردبیل از لحاظ درآمد خانوار شهری در جایگاه 29 کشوری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، یعثوب نژادمحمد ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته دولت، گفت: طبق آمار سال گذشته، متوسط درآمد خانوار شهری اردبیل ، ۷۳میلیون تومان است که در مقایسه با آمار کشوری که ۱۱۲میلیون تومان برآورده شده پایین‌ است و از لحاظ درآمد خانوار شهری در جایگاه ۲۹ قرار داریم.

وی متوسط هزینه خانوار شهری را نیز ۶۴میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در این بخش نیز در جایگاه ۲۶ کشوری قرار گرفتیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه درآمد و هزینه خانوار روستایی طی سال گذشته، به ترتیب ۵۴ و ۴۷میلیون تومان است؛ تصریح کرد: در بحث درآمد روستایی در جایگاه ۲۰ و هزینه روستایی در جایگاه ۱۹ کشوری هستیم اما در حوزه درآمد و هزینه خانوار روستایی از میانگین کشوری عقب مانده‌ایم.

نژادمحمد ادامه داد: تا پایان تیر، مانده تسهیلات به ۱۴ بانک دولتی و نیمه دولتی استان ۲۸هزار و ۱۲۷میلیارد تومان بود که در همین زمان مانده سپرده ۳۰هزار و ۹۱۶میلیارد تومان برآورد شده است.

وی به جایگاه کشوری شرکت‌های بیمه‌ای استان اشاره کرد و گفت: در سطح استان اردبیل ۲۱ شرکت بیمه‌ای فعالیت دارند که سال گذشته، ۷۷۱میلیارد تومان حق بیمه تولیدی این شرکت‌ها بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه ضریب خسارت بیمه در استان اردبیل ۶۰درصد است، اضافه کرد: شرکت‌های بیمه‌ای استان، ۹دهم درصد از کل بیمه تولیدی کشور را به خود اختصاص داده‌اند و در جایگاه ۲۴ کشوری قرار دارند.

نژادمحمد از صادرات ۵۱۶میلیون دلاری خبر داد و اذعان داشت: عمده صادرات مربوط به سیب زمینی، فولاد، شمش، ام‌دی‌اف، میوه و تره‌بار ومصالح ساختمانی است که کشورهای هدف، عراق،ترکیه و آذربایجان بودند.

وی با اشاره به واردات ۱۳۲میلیون دلاری نیز گفت: عمده واردات ماشین‌آلات، کامیون و قطعات ماشین‌آلات بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: زمان‌بندی صدور مجوز در حوزه سرمایه‌گذاری نسبت به سال‌های کاهش پیدا کرده به‌طوری‌که در سال‌ جاری زمان صدور مجوز به یک سوم زمان نسبت به سال گذشته رسیده است؛ اگر پرونده، سرمایه‌گذاری تکمیل باشد به راحتی می‌تواند در طی چند روز مجوزهای مورد نظر خود را دریافت کند.

نژادمحمد با اشاره به اقدامات جهت تسهیل سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب‌و‌کار طی ۸ ماه گذشته، گفت: بیش از ۴۰ مورد قوانین و مقرارت ابلاغی که مانع کسب‌و‌کار بود شناسایی و در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی مطرح و ۱۱ مورد به هیات مقررات‌زدایی کشور ارسال شده است.

وی ادامه داد: طبق آمار منتشره در سال ۱۳۹۸، تولید ناخالص مردم استان اردبیل حدود ۲۹ میلیون تومان برآوره شده که در سطح کشور متوسط این درآمد ۴۲ میلیون تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: از لحاظ سهم اشتغال، بخش کشاورزی ۳۱درصد، صنعت ۲۴درصد و خدمات ۴۵درصد را به خود اختصاص داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه