English

پیش بینی افزایش ابرناکی و بارش‌ها رگباری در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال ایجاد روان آب، سیلاب و آب گرفتگی در برخی از نقاط شمال غرب استان و به ویژه در شهر‌های واقع در نوار شمالی نیز وجود دارد.

پیش بینی افزایش ابرناکی و  بارش‌ها رگباری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آذر رضایی‌پور کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز بعد از ظهر روند افزایش ابرناکی در نیمه شمالی استان اتفاق خواهد افتاد.

رضایی‌پور همچنین متذکر شد: همچنین با توجه به رگباری بودن بارش‌ها ، احتمال ایجاد روان آب، سیلاب و آب گرفتگی در برخی از نقاط شمال غرب استان و به ویژه در شهر‌های واقع در نوار شمالی نیز وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از امروز به تدریج استان تحت تاثیر جهت ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی، افزایش شدت وزش باد در استان خراسان رضوی به ویژه در نیمه جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نیمه از استان وزش باد گاهی شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید و با احتمال بروز خسارت خواهد بود و دمای هوای امروز استان خراسان رضوی تغییرات چندانی ندارد.

رضایی‌پور اضافه کرد: طی فردا جمعه و شنبه هفته آینده دمای هوا در استان به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند به طوری که نسبت به دیروز پیش‌بینی شده است که دمای هوا در شهرستان مشهد با ۶ درجه کاهش طی روز جمعه و شنبه به ۲۹ درجه برسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ابراز کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۷ تا ۳۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود که امروز نیز نوسان کمینه و بیشینه دما در همین حد است.

رضایی‌پور خاطرنشان کرد: نیشابور با کمینه دمای هوای ۱۲ درجه سانتی گراد و داورزن با بیشینه دمای هوای ۳۸ درجه سانتی گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان سبزوار با ۴۰ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه