English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان:

۷۰ درصد از کادر اداری منطقه کاشان فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اظهار داشت: ۷۰ درصد از کادر اداری منطقه کاشان فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

۷۰ درصد از کادر اداری منطقه کاشان فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، میثم عرب زاده در نشست خبری و هم اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در آستانه چهملین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن عرض تبریک ماه ربیع اول و شهادت امام حسن عسگری از دانش‌آموختگی ۳۵ هزار نفر دانشجو از بدو تاسیس (سال ۱۳۶۴) تاکنون در این دانشگاه خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر از دانش‌آموختگان جزو نخبگان کشور و ۷۰ درصد هم کادر اداری منطقه کاشان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: دانشگاه کاشان به عنوان شانزدهمین دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و نخستین دانشگاه دارای سرای فرش ماشینی و سه مرکز تحقیقات و فناوری ، شتاب دهنده و آزمایشگاه طراحی‌ فرش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از راه اندازی  مدارس سما  در سال ۹۷ خبر داد و گفت:اکنون ۲ هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در ۹ مدرسه سما زیر مجموعه این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی برطرف کردن خلاء مدارس با کیفیت را از مهمترین اهداف تأسیس مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اعلام کرد و افزود: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی کاشان مجهز به تخته هوشمند، ویدئو پروکتور و آخرین سیستم های روز درسی است و با استفاده از بهترین معلمان شهرستان فعالیت دارد.

این مقام مسئول گفت: دانش‌آموزان این مدارس می‌توانند از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی کاشان که برای دانشجویان است، برای ارتقای سطح آموزش خود بهره‌گیری کنند.

عرب زاده در ادامه تعداد معلمان مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی کاشان را 200 نفر و اعضای هیات علمی این دانشگاه  را یکصد نفر از فارغ التحصیلان متعهد، متخصص، متدیین، مذهبی و نخبه کشوراعلام کرد و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با بیش از یکصد رشته تحصیلی از کاردانی تا دکتری با بیش از 10 رشته دکتری به ویژه در رشته های کاربردی حسابداری، عمران، مکانیک، برق فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با بیان اینکه اکنون ۵ هزار نفر دانشجوی دختر و پسر در ۱۰۰ رشته از کاردانی تا دکترا در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، گفت: ۲۵ درصد از این دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشغول کسب علم هستند.

وی از دانش‌آموختگی ۳۵ هزار نفر دانشجو از بدو تاسیس (سال ۱۳۶۴) تاکنون در این دانشگاه خبر داد و افزود: ۱۰۰ نفر از دانش‌آموختگان جزو نخبگان کشور و ۷۰ درصد هم کادر اداری منطقه کاشان را تشکیل می‌دهند.

عرب‌زاده شمار دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی کاشان را یک هزار و ۵۰۰ نفر بیان و اضافه کرد: ۸۰۰ نفر از این دانشجویان را بانوان و بقیه از آقایان هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: رشته‌های مدیریت خانواده و امور اداری در مقطع کاردانی پیوسته نیز امسال در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان ایجاد شده است.

وی ۹۵ درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان را بومی دانست و با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقطع ارشد و دکتری هستند، یادآور شد: این دانشگاه حدود ۳۰۰ دانشجوی خوابگاهی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با بیان اینکه در این دانشگاه مرکز تحقیقاتی فرش ماشینی و مرکز تحقیقات معماری و انرژی فعال هستند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کاشان  نیروی انسانی متخصص سه وزارتخانه علوم ، بهداشت و آموزش و پرورش را تربیت می کند.

اشتغال دانشجو همزمان با تحصیل در طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی

عرب زاده در ادامه سخنان خود عنوان کرد: طرح مویش بر اساس اعلام نیاز صنایع مختلف بوده و علاقمندان به شرکت در این طرح علاوه بر اینکه در دوران طلایی زندگی خود این فرصت دارند که همزمان با تحصیل ، یک صنعت یا یک بنگاه اقتصادی مرتبط با رشته تحصیلی خود انتخاب کرده تا هم از نظر تجربی صاحب مهارت و تجربه شده و هم از نظر علمی و دانش کاری، میدان استفاده از اندوخته های آکادمیک با ظرفیت های علمی حود را داشته باشند.

وی ادامه داد: این طرح فرصتی است برای مهارت آموزی دانشجو براساس قرارداد با همکار که به صورت داوطلبانه مورد پذیرش همکار و دانشجو می باشد که در صورت توافق طرفین میتواند منجر به استخدام در زمان تحصیل و پس از آن شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان هم چنین از مزایای طرح پویش برای دانشجویان در راستای توانمند سازی و تربیت نیروی انسانی، متناسب با نیازهای صنعت و بنگاه های اقتصادی _اجتماعی و هم چنین کمک به پویایی اقتصاد دانش بنیان و استعداد یابی دانشجویان گفت: طرح پویش تلفیقی از آموزش و پژوهش همراه با مهارت با توسعه کار آفرینی ، تعامل سازنده با بنگاه های اقتصادی با رویکرد حل مشکل و مهارت افزایی دانشجویان انجام می گیرد، که از مزایایی دانشجویان برای  شرکت دراین طرح میتوان به تامین کمک هزینه تحصیلی، توانمند سازی و ارتقای مهارت کاری، آشنا شدن با محیط کار همزمان با تحصیل ، آشنا شدن دانشجو با علایق حرفه ای خود ، در اولیت قرار گرفتن استخدام ، ایجاد انگیزه تحصیل و ظهور ایده های جدید کار آفرینی و دانش بنیان است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه