English

قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی خبر داد؛

خودکفایی بیش از ۹۷ درصدی صداوسیما در حوزه فرستنده‌ها

قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی گفت: در حال حاضر صنعت رسانه به ویژه در حوزه انتشار و فرستنده‌های صداوسیما نزدیک به بیش از 97 درصد خودکفا شده است و این شعار «ما می‌توانیم» در حوزه صداوسیما اجرایی شده است

خودکفایی بیش از 97 درصدی صداوسیما در حوزه فرستنده‌ها

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا شریفی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی در آیین افتتاحیه فرستنده‌های پرقدرت تلویزیونی HD و رادیویی FM غرب مازندران در ایستگاه فرستنده رادیو دریای چالوس با اشاره به اینکه در سال 1337 تلویزیون به ایران و در سال 1349 نیز صداوسیمای مازندران با یک فرستنده یک کیلو وات کارش را در مازندران آغاز کرد و در سال1350 هم تلویزیون به مازندران آمد، اظهار داشت: پس از انقلاب، جنگ تحمیلی کشورمان را درگیر کرد و عملاً توسعه آن طور که باید شکل نمی‌گیرد و فضای رادیو و تلویزیون به صورت آنالوگ پیش می‌رود تا اینکه در سال 1364 تا 1368 توفیقاتی در استان مازندران دست می‌دهد و تلویزیون مازندران از سیاه و سفید به رنگی ارتقاء پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: سپس فرایند توسعه آنالوگ در حد 3 کانال ادامه پیدا می‌کند که البته استان مازندران در این زمینه نیز پیشتاز است و بیش از 95 تا قبل از سال 88 رکورد دار عرصه پوشش رادیو و تلویزیونی در سطح کشور می‌شود.

قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی افزود: پس از آن که که فضا به سمت سیستم دیجیتالی می‌رود، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه عقب نماند و توانسته است شعار انقلاب اسلامی را از منظر «ما می‌توانیم» را تا حدود زیادی نهادینه کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت رسانه به ویژه در حوزه انتشار و فرستنده‌های صداوسیما نزدیک به بیش از 97 درصد خودکفا شده است و این شعار «ما می‌توانیم» در حوزه صداوسیما اجرایی شده است.

شریفی بیان داشت: در بحث عدالت نیز وظیفه ما است تا سیگنال‌های رادیو و تلویزیونی را با کیفیت مطلوب به مردم برسانیم که با تکنولوژی دیجیتال محقق شده است.

وی با بیان اینکه شعار رئیس سازمان صداوسیما «عدالت محوری» است، ابراز داشت: همه تلاش بر این است تا شاهد رشد بیشتری در حوزه رسانه ملی در مازندران باشیم که البته حمایت نمایندگان مردم مازندران در خانه ملت را نیز می‌طلبد تا کمک حال صداوسیما باشند.

قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی در پایان گفت: در بحث استودیوسازی برای مازندران کمک می‌کنیم تا برنامه‌های بیشتری پوشش داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه