English

نکوداشت چهارمین سالگرد جهانی شدن زیلوی میبد برگزار شد

نکوداشت چهارمین سالگرد جهانی شدن زیلوی میبد با حضور شهرداران شهرها و فرمانداران روستاهای جهانی صنایع دستی سراسر کشور و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان میبد برگزار شد.

نکوداشت چهارمین سالگرد جهانی شدن زیلوی میبد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیین نکوداشت چهارمین سالگرد جهانی شدن زیلوی میبد با حضور شهرداران شهرها و فرمانداران روستاهای جهانی صنایع دستی سراسر کشور و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان میبد برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر میبد در آغاز این نشست ضمن عرض خیرمقدم ویژه به شهرها و روستاهای جهانی و مناطقی که صنایع دستی آن ها به ثبت جهانی رسیده در تشریح جلسات و مصوبات آن اظهار داشت: در جلسات مشترکی که با مسئولان استانی و کشوری برگزار گردید مصوبات خوبی در نظر گرفته شد که امید است با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهایی شود تا بتوان در جهت تعامل بهتر با سایر شهر و روستاهای جهانی صنایع دستی جهت انجام امور به سمت معرفی صنایع این مناطق به یکدیگر، ایجاد بازار و همچنین ترغیب مناطقی که توانایی ارائه صنایع دستی و محصولات خود دارند برای حضور در این عرصه گامی موثر برداشته شود.

«جواد فیاضی» افزود: امید است با توجه به استقبال خوبی که از این مراسم صورت گرفته بتوان با ایجاد دبیرخانه شهرهای جهانی صنایع دستی، قدم های موثر و مفیدی در راستای تقویت ظرفیت صنایع دستی برداشت.

وی تصریح کرد: در جلساتی که در حاشیه این مراسم برگزار شد محورهای مهمی در حوزه صنایع دستی مطرح گردید، در یکی از مهم ترین این محورها با جلسه ای که در خدمت دانشمند فرزانه شهرمان «آیت الله اعرافی» بودیم تصمیم بر آن شد بودجه سالیانه ای برای صنایع دستی در نظر گرفته و پرداخت شود تا در این راستا بتوان محور صنایع دستی را به برنامه هفتم اضافه کرد و شاهد رشد برند صنایع دستی کشور بود.

فیاضی در نهایت خاطرنشان کرد: برنامه های خوبی در شورای اسلامی شهر میبد تدوین شده تا بتوان سایر صنایع دستی که از ظرفیت خوبی برخوردار اند را به ثبت ملی رسانده و برای ثبت جهانی آن ها قدم برداریم که این مهم تلاشی همه جانبه را می طلبد. امید است بتوانیم با برنامه ی پیش رو هم در جهت توسعه زیلو و زیلوبافی و هم در جهت معرفی بهتر شهر و شهرستان میبد پیش برویم.

 

وعده ها و مصوبات این سفر به مرحله اجرا درآید

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس ضمن عرض خیرمقدم به حضار این مراسم، شهر میبد را شهر جهانی و موطن بزرگانی چون آیت الله حائری یزدی، آیت الله اعرافی و سایر بزرگان علم معرفی و از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به خاطر پیگیری های صبورانه و جهادی ایشان تشکر کرد و افزود: حضور وزیر میراث فرهنگی در بازدید از دو شهرستان تفت و میبد حضوری فنی و تخصصی همراه با راهکارهای راهبردی بود که از ایشان کمال تشکر را دارم همچنین حضور ایشان باعث دلگرمی فعالین گردشگری و صنایع دستی شد.

«سید جلیل میرمحمدی میبدی» ضمن تشکر از استاندار یزد گفت: استاندار یزد نیز در بازدید از دو شهرستان تفت و میبد حضور مستمر داشته و مصوبات خوبی نیز در این راستا رقم زده شد.

وی شهر میبد را شهرجهانی زیلو خواند و افزود: جلسه مفصلی با حضور وزیر محترم خدمت آیت الله اعرافی بودیم، مباحث بسیار مهمی نیز در این جلسه مطرح و وعده هایی نیز در طی این جلسات داده شد از جمله بیمه زیلوبافان، امکانات سفالگران و همچنین مباحث مربوط به هزینه های موتابی و جهانی شدن شهر میبد که امید است با نگاه مثبت دولت و وزارت خانه در کوتاه ترین زمان به مرحله اجرا در آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه