English

رییس کل دادگستری استان قزوین:

احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر صادر اما قطعی نشده است

شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین از صدور احکام بدوی 93 نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر خبر داد.

احکام بدوی 93 نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر صادر اما قطعی نشده است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، علی شعبانی در تشریح این خبر گفت: با آغاز اغتشاشات در قزوین و دستگیری عوامل و عناصر آن؛ در روند رسیدگی به پرونده قضایی متهمان موصوف در مراجع مختلف قضایی بخصوص دادسراها تسریع و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه های انقلاب و کیفری دو ارسال شد.

وی افزود: پرونده های ارسالی متهمان در دادگاه های انقلاب اسلامی و کیفری دو نیز به دقت مورد رسیدگی قرار گرفت، تا حقوق متهمان تضییع نشود و در خصوص برخی از آنها احکام بدوی صادر شد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: عناوین اتهامی این افراد "اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی، تجمع غیر قانونی، اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، اقدام علیه امنیت کشور، توهین به مقامات و مامورین، تبلیغ به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام، نشر اکاذیب رایانه ای، اخلال در نظم و آسایش عمومی و..." است.

شعبانی تصریح کرد: در احکام بدوی متهمان مذکور با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده و متناسب با اقدامات و جرائم ارتکابی مجازات هایی همچون حبس، شلاق، ممنوعیت خروج از کشور، اقامت اجباری در برخی نقاط کشور (تبعید)، ضبط تلفن همراه و سیم کارت به نفع دولت، انفصال از خدمات دولتی و جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر شده است.

وی همچنین اعلام داشت: احکام بدوی 93 نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر صادر شد و این احکام قطعی نبوده و قابل تجدیدنظر خواهی توسط متهمان در دادگاه های تجدیدنظر استان است و سپس احکام قطعی و لازم الاجرا صادر می گردد. 

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون کیفرخواست 237 نفر از متهمان اغتشاشات اخیر صادر و پرونده آنها جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه ارسال شده و احکام بدوی نیمی از کیفرخواست ها در دادگاه های انقلاب و کیفری دو  قزوین صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه