English

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خبر داد؛

تکمیل فاز سوم باغ رضوان تا خرداد سال ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از تکمیل فاز سوم باغ رضوان تا خردادماه سال 1402 خبر داد.

تکمیل فاز سوم باغ رضوان تا خرداد سال 1402

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی حاجیان در جمع اصحاب رسانه گفت: طرح توسعه فاز سه و قطعات ۷۰ تا ۹۰ باغ رضوان تا خردادماه سال آینده انجام می‌شود، همچنین طراحی فاز چهارم نیز طراحی و نقشه‌کشی شده است و به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه آرامستان باغ رضوان تا ۵۰ سال آینده ظرفیت دفن دارد ، بیان داشت: آرامستان باغ رضوان دارای ۶ هزار قبر دو طبقه می باشد  که روزانه بین ۲۰ تا ۲۲ نفر دفن در باغ رضوان انجام می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص قیمت قبردر باغ رضوان نیز توضیح داد: بالاترین قیمت قبر برای دفن در قطعه یک باغ رضوان ۳۲ میلیون تومان و هزینه پیش فروش آن ۴۸ میلیون تومان و پایین‌ترین قیمت قبر نیز مربوط به قطعه ۹ فاز سه با یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

باغ رضوان دارای بیشترین وسعت فضای سبز در میان آرامستان‌های کشور

حاجیان در ارتباط با فضای سبز باغ رضوان گفت: در یک سال گذشته 3 هکتار فضای سبز مجموعه آرامستان باغ رضوان گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه باغ رضوان اصفهان بزرگترین مجموعه فضای سبز را در میان ارامستان‌های کشور دارد ، افزود: ۱۶۰ هکتار فضای سبز در آرامستان باغ رضوان حفاظتی در برابر آلاینده‌ها و ریه شرق اصفهان محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: جلوگیری از دفن‌‌ ضایعات بیمارستانی، احداث تصفیه‌خانه آب‌های خاکستری سالن تطهیر و تصفیه روزانه ۶ هزار لیتر آب از جمله اقدامات یک سال گذشته در باغ رضوان بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به  احداث تصفیه خانه برای سالن تطهیر باغ رضوان بیان داشت: آب خروجی از سالن تطهیر غیر بهداشتی است و حتی نباید دفن شود که پیش‌تر دفن می‌شد اما با احداث تصفیه خانه در ماه‌های اخیر این آب به آزمایشگاه می‌رود و پس از تصفیه برای درختان غیر مثمر آرامستان استفاده می‌شود.

حاجیان اضافه کرد: حذف اتوکلاو و ضایعات بیمارستانی برای دفن در آرامستان باغ رضوان از دیگر اقدامات این سازمان بو که به آلودگی محیط زیست منجر می شد که با تلاش‌های انجام شده دفن این ضایعات در باغ رضوان تعطیل و برای امحا به سازمان مدیریت پسماند شهرداری منتقل شد.

هوشمند شدن رزرو و خرید قبر و امور دفن در باغ رضوان اصفهان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: یکی دیگر از اقدامات شاخص سازمان آرامستان ها هوشمندسازی روند رزرو و خرید قبر و انجام امور دفن می باشد که تا سال آینده خرید نیمکت، سنگ قبر و کتیبه نیز الکترونیکی می شود.

حاجیان افزود: در اپلیکیشن سازمان آرامستان‌ها، کل فرایند غسل تا دفن متوفی، به صورت برخط و لحظه‌ای برای خانواده‌ها قابل گزارش است.

وی ادامه داد: نصب لوستر آیینه برای سالن تطهیر و تامین نور این مکان، راه‌اندازی مجموعه پذیرایی بهشت با ۲۰۰ نفر ظرفیت و افزایش تعداد تابلوهای راهنمای زائر، خط‌کشی معابر و پارکینگ‌ها از اقدامات جاری در باغ رضوان است.

این مقام مسئول با اشاره به  هوشمندسازی موتورخانه‌ها، تاسیاست برق باغ رضوان توضیح داد:  در این راستا ۳۵ درصد مصرف انرژی برق در سطح باغ رضوان کاهش داشته است.

 مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان  ادامه داد: همچنین اصلاح شبکه‌ها و نصب کنتورهای هوشمند مصرف آب شرب ۳۲ درصد کاهش  و ۵۰ درصد آب‌های مصرفی در فضای سبز نیز کاهش داشته است.

۳۰۰ مورد سرقت در آرامستان باغ رضوان در سال گذشته

حاجیان با اشاره به اهمیت تامین امینت در باغ رضوان اظهار داشت: طی سال گذشته ۳۰۰ سرقت در آرامستان انجام شده بود اما با اقدامات انجام شده امسال به ۵۵ سرقت کاهش یافته است.

دفن حدود ۱۶۴ هزار ۲۴۸ نفر در باغ رضوان اصفهان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان  با بیان اینکه وسعت زمین باغ رضوان ۱۲۰۵ هکتار است، گفت: تا کنون ۳۰۵ هکتار از آن استفاده شده است و دارای سه فاز می باشد که فاز یک به‌عنوان قدیمی‌ترین فاز شامل قطعه یک تا ۴۵، فاز دو شامل قطعه ۵۰ تا ۶۶ و فاز سوم شامل قطعه ۷۰ تا ۹۰ است.

حاجیان با اشاره باینکه باغ رضوان در سال ۱۳۶۳ با هدف حفظ و‌ نگهداری تخت فولاد به عنوان سومین گورستان تاریخ تشیع احداث شده9 است، افزود: 21 شهید خدمت، سلامت یا جانباز، ۵ شهید گمنام و ۷۶ تن از علمای بزرگ اصفهان در باغ رضوان آرمیده‌اند.

ارامستان باغ رضوان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه