English

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر:

کِشت ۱۵۰ هکتار باقلا در قائم شهر با پیش بینی تولید ۷۰۰ تن محصول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به کشت باقلا در 150 هکتار زمین های زراعی این شهرستان از پیش بینی تولید 712 تن باقلا سبز و خشک خبر داد.

 کِشت 150 هکتار باقلا در قائم شهر  با پیش بینی تولید 700 تن محصول

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به کشت باقلا در 150 هکتار از زمین های زراعی شهرستان قائم شهر، اظهار داشت: پیش بینی می شود 712 تن باقلا در مزارع این شهرستان تولید شود که 600 تن آن باقلا سبز و 112 تن باقلا خشک است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود 28 هکتار مزارع باقلای این شهرستان به صورت باقلا خشک برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: عملکرد بذور باقلا رقم برکت در واحد سطح در مزارع تا دو برابر افزایش می یابد و به لحاظ پرمحصولی، دانه درشتی و زودپزی و بازار پسندی این رقم هم اکنون رقم مناسب قالب این شهرستان است.

درویش نیا با بیان اینکه باقلا از مهمترین بقولات دانه ای است که دانه خشک آن دارای 20 تا 25 درصد پروتئین و مقادیر زیادی عناصر معدنی و ویتامین ها است، افزود: باقلا توانایی تثبیت 130 تا 160 کیلوگرم در هکتار نیتروژن را دارد و از این رو یکی از بهترین گیاهانی است که می تواند به عنوان کود سبز مصرف شود.

وی خاطرنشان ساخت: افزایش تولید این گیاه زراعی می تواند از طریق افزایش سطح زیر کشت و استفاده از ارقام با ثبات و عملکرد بالا تحت محیطی مطلوب به دست آید، بنابراین برای بهبود عملکرد و کیفیت باقلا، تحقیق برای اعمال کشت تلفیقی و مناسب مانند تاریخ کشت مناسب، تراکم گیاهی مناسب و ارقام با سازگاری خوب ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه