English

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد؛

رشد ۲۲ درصدی جمع آوری زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۱۴ میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد را نشان می دهد.

رشد ۲۲ درصدی جمع آوری زکات در کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، رضا طوسی اظهار کرد: مردم متدین استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در سال جاری ۹۰ درصد در بخش کمک به نیازمندان و فقرا و ۱۰ درصد نیز در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اظهار داشت: این زکات در سرفصل‌های مختلف از جمله زکات غلات، واجب، مستحبی، فطریه و کفاره جمع‌آوری شده است و در مجموع ۲۲ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

طوسی خاطرنشان کرد: از میزان زکات پرداخت شده سال جاری، ۳۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال آن مربوط به زکات غلات و ۶۷ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال نیز در بخش زکات واجب پرداخت شده است.

وی سهم زکات مستحبی را نیز ۱۱ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال خواند و اضافه کرد: میزان زکات پرداخت شده در بخش فطریه ۳۵۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال و در بخش کفاره نیز ۴۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال بوده است.

طوسی افزود: تعهد پرداخت زکات در استان برای سال جاری ۳۹۰ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال است که تاکنون ۱۳۱ درصد آن محقق شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه