English

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

وضعیت اداره کل محیط ‌زیست استان ازلحاظ تجهیزات و نیروی انسانی در خصوص حفظ حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ازوضعیت اداره کل محیط ‌زیست استان ازلحاظ تجهیزات و نیروی انسانی در خصوص حفظ حیات وحش خبرداد.

وضعیت اداره کل محیط ‌زیست استان ازلحاظ تجهیزات و نیروی انسانی در خصوص حفظ حیات وحش

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهارداشت: در خصوص تجهیزات ، زیرساخت‌ها و تجهیزات ضروری حفاظتی، زنده‌گیری و تیمارداری حیات‌وحش در مواقع اضطرار و هم ازنظر نیروی متخصص و آموزش‌دیده در این حوزه، با توجه به گستره پهناور استان و مسافت‌های طولانی با کمبودهای جدی روبه‌ رو هستیم که در تلاشیم با پیگری های لازم، اعتبار لازم جهت تجهیز اداره کل و ادارات شهرستانها مهیا گردد و گامهای موثری جهت حفظ حیات وحش استان برداشته شود.

یوسفی با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای هوشمند و نوین نقش اساسی درحفاظت از زیستگاهها و حیات وحش داردگفت: دراستان به دنبال آن هستیم که ازتجهیزات نوین حفاظتی همچون پهباد، دوربین‌های پایش آنلاین و ... برای حفاظت گونه‌ها و زیستگاه‌های استان استفاده کنیم.

 

اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به منظور پیشگیری بیماریهای حیات وحش

یوسفی گفت : باتوجه به اینکه عمدتا درحیات وحش درمان بی معناست باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و در این خصوص در زمان حال بهترین کار انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل و بررسی رفتار حیات وحش و افزایش رصد و پایش‌های منطقه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه کنترل و ‌پایش حیات وحش استان مرکزی درخصوص مشاهده علایم بیماری به ‌صورت مستمر و منطقه‌ای توسط محیط‌بانان و تیم کارشناسی در حال انجام است افزود : خوشبختانه امسال تاکنون هیچ مورد مشکوک یا ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک جثه یا آنفولانزا فوق حاد پرندگان در استان مشاهده و گزارش نشده است.

یوسفی بیان داشت: از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این خصوص میتوان به نظافت و ضدعفونی کلیه آبشخورهای حیات وحش به وسیله آهک‌پاشی و استفاده از مواد مخصوص ضدعفونی، جلوگیری از ورود دام‌های غیر مجاز و واکسینه نشده به مناطق و زیستگاه‌های حیات وحش اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان تصریح کرد: حفظ حیات‌وحش علاوه بر آنکه نمادی از مدنیت و توسعه‌ یافتگی فکری انسان‌ها است، دارای ارزش اخلاقی یعنی احترام گذاشتن به حیات تمام موجودات و آفریده‌های خدای متعال است.و نیازمند آن هستیم تا تمام آحاد جامعه در کنار مسوولان و متولیان امر، برای حفظ حیات وحش تلاش کنند و شرایط مطلوبی را برای پویایی و پایداری گونه‌های جانوری کشورمان و زیستگاه‌های آن‌ها فراهم نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه