English

معاون دادگستری قم:

آموزش پیشگیری از وقوع جرم به ۲ هزار نفر در قم ارایه شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: کلاس آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرم که در نمایشگاه این معاونت دایر می‌شود، امسال به ۲ هزار نفر از مخاطبان ارایه شده‌است.

آموزش پیشگیری از وقوع جرم به ۲ هزار نفر در قم ارایه شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی روز سه‌شنبه درجمع خبرنگاران افزود: ائمه جمعه و جماعات، روحانیون فعال در عرصه پیشگیری از وقوع جرم، سخنرانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، مبلغان منتخب، مسوولان مدارس مقاطع متوسطه دوم، مسوولان ادارات، دانشجویان، روحانیون حوزه‌های علمیه و طلاب جامعه الزهرا(س)، نوعروسان کمیته امداد، خادمان حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، والدین دانش آموزان، قضات و مسوولان قضایی از جمله گروه هدف هستند.

وی اضافه کرد: یک‌هزار نفر از مخاطبان دانش آموزان بودند که در مدارس آموزش دریافت کردند و یک‌هزار نفر نیز سایر مخاطبان هستند که در حاشیه نمایشگاه معاونت اجتماعی دادگستری آموزش دیدند.

وی با تاکید بر اهمیت آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم، ادامه داد: آگاهی بخشی به گروه‌های مختلف جامعه با برنامه‌های متنوع از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی، چاپ پوستر و تولید کلیپ انجام می‌شود.

یزدی بیان کرد: در ابتدای هر سال کد برنامه‌های متعددی برای معاونت‌های استان‌ها تعریف می‌شود که امسال ۲۴ کد در نظر گرفته شده و ما موظفیم ضمن اجرای همه برنامه‌ها، نتایج را در سامانه مربوطه ثبت نماییم.

وی با اشاره به فعالیت سامانه سجام قوه قضاییه در قم، افزود: در این سامانه تاکنون یکهزار و ۹۰۰ دیده‌بان ثبت‌نام کرده‌اند که بدون ذکر مشخصات خود می‌توانند تخلفات را گزارش کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ گزارش مردمی از تخلفات صورت گرفته در استان دریافت کرده‌ایم که هر کدام را برای رسیدگی به دستگاه مربوط ارجاع داده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: ستاد صبر(صلح، بخشش و رضایت) دادگستری فعالیت گسترده و خوبی در راستای جلب رضایت خانواده‌های محکوم به اعدام دارند که امسال پنج نفر را از اعدام نجات داده‌اند.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های معاونت اجتماعی، گفت: این معاونت اداره‌هایی از جمله اداره مشارکت‌های مردمی که ارتباطات مردمی را با قوه قضاییه سامان‌دهی می‌کند، اداره آموزش زندانیان و خانواده‌هایشان که مسوول ارتباط با خانواده زندانیان است و اداره وضعی انتظامی و امنیتی که با مواردی از جمله سرقت و اغتشاشات مقابله می‌کند را زیر نظر دارد.

وی افزود: همچنین نظارت بر دفتر حمایت از زنان، خانواده و اطفال و طرح مهر خانواده که متکفل برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از طلاق است نیز از دیگر فعالیت‌های معاونت اجتماعی است.

در این نشست کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب پخش کلیپ و تیزرهای مختلف برای خبرنگاران برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه