English

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان

تور سنندج گردی ویژه مسافران نوروزی برگزار شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این اداره کل در راستای آشنایی بهتر گردشگران با مکان‌های دیدنی سنندج، تورهای رایگان سنندج‌گردی را راه‌اندازی کرده است.

تور سنندج گردی ویژه مسافران نوروزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج‌ کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: راه‌اندازی این تورها در راستای ارائه خدمات بهتر و آشنایی گردشگران نوروزی با جاذبه‌های توریستی استان و شهر سنندج است.

وی با بیان اینکه این تورها تا ۱۲ فروردین دایر است، افزود: پارک جنگلی آبیدر، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد، کاخ‌موزه خسروآباد، عمارت مشیردیوان و موزه باستان‌شناسی سنندج از جمله مکان‌هایی هستند که به گردشگران معرفی و مورد بازدید قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ادامه داد: این تورهای گردشگری با همکاری شهرداری سنندج، هتل شادی و جامعه و انجمن راهنمایان گردشگری در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر به‌ صورت رایگان و به‌وسیله ۲ دستگاه اتوبوس به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه استان کردستان همه ساله در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی از مهمانان نوروزی است، یادآور شد: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوانیم جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان را به مهمانان و گردشگران نوروزی معرفی و زمینه ماندگاری بیش از پیش آنها را فراهم کنیم.

جشنواره نوروزی اقوام ایرانی در سنندج پایان یافت

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در ادامه گفت: جشنواره نوروزی اقوام ایرانی با تجلیل از هنرمندان گروه‌های مختلف حاضر در این جشنواره، به کار خود پایان داد. منصور مهرزاد گفت: در این جشنواره گروه‌هایی از استان‌های کردستان، ایلام، خوزستان و گلستان به‌مدت ۲ روز و در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر با اجرای نمایش‌های آیینی، محلی و موسیقی بومی اقوام، رنگ و بویی ملی به مراسم‌های نوروزی بخشیدند.

وی اظهار کرد: ایجاد فضای شاد و مفرح و معرفی هنرهای اصیل و محلی مناطق مختلف کشور مهم‌ترین اهدف برگزاری این جشنواره بود.

مهرزاد با بیان اینکه در پایان این جشنواره از هنرمندان گروه‌های مختلف تجلیل شد، افزود: عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، عرضه انواع غذاهای محلی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، موسیقی و نمایش از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره در استان بود که با استقبال کم‌نظیر همشهریان، مسافران و گردشگران نوروزی روبرو شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه