English

معاون استاندار قم:

نمایشگاه فرش فرصت مناسبی برای فعالیت مرکز رشد فرش و استارت آپ های فعال این حوزه است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در مراسم گرامیداشت روز ملی فرش گفت فرش از اهمیت به سزایی در استان قم برخوردار است و در کنار سوهان یکی از سوغات مهم این استان است.

نمایشگاه فرش فرصت مناسبی برای فعالیت مرکز رشد فرش و استارت آپ های فعال این حوزه است

به گزارش خبرگازری موج قم، سید مهدی قریشی با تقدیر از همه تلاشگران عرصه صنعت فرش افزود: در واقع بازیگران این عرصه خصوصاً فرش بافان و طراحان نقشه هنرمندانی هستند که اثر هنری می آفریند ولی شناخته شده نیستند و باید به عنوان هنرمندان گمنام از آنان یاد کنیم.

وی فرش ایران را در جهان صاحب نام عنوان نمود و ادامه داد: فرش قم نیز یکی از ویژند (برند)های معتبر دنیا محسوب می شود و نیاز است این جایگاه مورد توجه ویژه قرار گیرد خصوصا اینکه باید مبتنی بر نیاز و سلیقه دنیا کار را پیش ببریم تا در بازار رقابت عرصه را به رقبا واگذار نکنیم.

قریشی گفت: با وجود توسعه فرش ماشینی لیکن فرش دستباف همچنان جایگاه خود را دارد.

معاون استاندار با اشاره به پیشرفت های مختلف در حوزه فناوری وی افزود: امروزه باید از هوش مصنوعی در موضوعات مختلف از جمله بازاریابی برای فرش استفاده کنیم. موضوعاتی مانند فرش هوشمند در دنیا مطرح شده و ما باید از فضای مجازی برای حفظ بازار فرش در دنیا استفاده کنیم.

قریشی برگزاری رویدادهای نوآورانه برای ارائه ایده های خلاقانه و جدید را از ضروریات دانست و افزود: باید از این رویدادها برای ایجاد استارتاپ های مورد نیاز در حوزه فرش بهره بگیریم و نمایشگاه فرش استان قم در کنار نمایش فرش می تواند فضای خوبی برای استقرار مرکز رشد فرش و همچنین استارتاپ های فعال در حوزه فجر باشد.

در پایان این مراسم تعدادی از پیشکسوتان حوزه فرش قم مورد تقدیر قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه