English

۳۶ پروژه در استان ایلام نیازمند اعتبارات کلان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: در استان ایلام ۳۶ پروژه ملی نیازمند اعتبارات کلان هستند.

۳۶ پروژه در استان ایلام نیازمند اعتبارات کلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، امین دوست‌محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه به مهمترین چالش‎های توسعه استان اشاره کرد و گفت: کم رغبت بودن سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این استان، عدم وجود راه های ارتباطی مناسب، وجود پروژه های نیمه تمام و ... از موانع پیش‌روی توسعه استان ایلام است.

دوست‌محمدی عنوان کرد: در حال حاضر۳۶ پروژه ملی نیازمند اعتبار کلان در استان وجود دارد که از جمله این پروژه‌ها میتوان به خط ریلی ، سد چناره، طرح سامانه گرمسیری و... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: منابع درآمدی استان ایلام در سال جاری نسبت به مصوب سال گذشته بیش از ۴۴ درصد و نسبت به عملکرد سال ۱۴۰۱ معادل ۷ و نیم درصد افرایش داشته است.

دوست‌محمدی خاطرنشان کرد: بالاترین میزان رشد اعتبارات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته مربوط به اعتبارات سه درصد نفت و گاز به میزان ۱۵۹.۴ درصد است.

وی ادامه داد: کل منابع درآمدی استان در سال جاری ۱هزار و ۶۲ میلیارد تومان است که از این میزان، مبلغ ۱هزار و ۵۱ میلیارد تومان درآمد مالیاتی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام همچنین به اعتبارات هزینه ای مصوب امسال اشاره کرد و گفت: مبلغ این اعتبارات ۸۴۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این استان اشاره کرد و گفت: وجود ذخائر مناسب نفت و گاز، هم‌مرزی با کشور عراق، دارا بودن جاذبه های گردشگری، ذخایر معدنی با کیفیت، بخش کشاورزی و... از جمله پتانسیل‌های این استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام در پایان گفت: حجم مقایسه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه استان های کشور بر اساس جمعیت هر استان، در مجموع ۸۶ هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان است که استان ایلام در در رتبه ۳۱ قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه