English

صادرات دو میلیارد دلاری غیر‌نفتی از هرمزگان/ رشد ۱۷ درصدی هرمزگان در تولیدات صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: سال گذشته حدود دو میلیارد دلار صادرات غیر نفتی استان در حوزه صنعتی محقق شد و برای سال جاری نیز پیش‌بینی کردیم که با کمک صنعت‌گران استان، میزان صادرات را به دو میلیارد و 800 میلیون دلار برسانیم.

صادرات دو میلیارد دلاری غیر‌نفتی از هرمزگان/ رشد ۱۷ درصدی هرمزگان در تولیدات صنعتی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان برگزار شد.

خلیل قاسمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این همایش اظهار داشت: هرمزگان به سرعت در حال صنعتی شدن است و در دو سال گذشته کارهای بزرگی در بحث تکمیل زنجیره‌های صنعتی استان انجام شده است.

وی افزود: بخش صنعت موفق شد جایگاه اول را در نرخ رشد استان به خود اختصاص دهد در حالی که در گذشته بخش حمل و نقل این رتبه را در اختیار داشت و این نشان از تغییر ماهیت استان به یک استان صنعتی است.

قاسمی عنوان کرد: در سال گذشته 165 همت سرمایه‌گذاری صنعتی برای استان هرمزگان جذب شد که موجب شد بتوانیم رتبه اول این بخش را در سطح استان‌های کشور را از آن هرمزگان کنیم ضمن اینکه در سه ماهه نخست سال 1402 نیز سرمایه‌گذاری قابل توجهی جذب شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تصریح‌کرد: با حمایت‌ها و تلاش‌های انجام شده در سطح استان مجموع تولیدات صنعتی هرمزگان از 20 میلیون تن در سال 1400 به بیش از 24 میلیون تن در سال 1401 رسید که نشان از رشد 17 درصدی در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 111 واحد صنعتی ارتقای ظرفیت پیدا کرده است، گفت: حاصل این تلاش‌ها ایجاد اشتغال جدید برای بیش از هزار نفر بود ضمن اینکه در حوزه معدن نیز اتفاق خوبی افتاده است و هرمزگان اولین استانی بود که از ظرفیت ماده 24 استفاده کرد و 29 هزار کیلومتر اکتشاف در استان انجام شد.

قاسمی در پایان اضافه کرد: در سال گذشته نزدیک به دو میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در استان و در حوزه صنعتی داشتیم و برای سال جاری نیز پیش‌بینی کردیم که با کمک صنعت‌گران استان، میزان صادرات را به دو میلیارد و 800 میلیون دلار برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه