English

استاندار مازندران خبر داد؛

برگزاری بزرگترین رویداد گردشگری بین ایران و روسیه

استاندار مازندران از برگزاری بزرگترین رویداد گردشگری بین ایران و روسیه در ۵ مهرماه خبر داد و گفت: وجود سه هزار و ۶۰۰ روستا در استان مازندران یکی از ظرفیت های مهم در تشکیل دهکده ویژه گردشگری است و وجود ۹۰۰ آب بندان نیز از جمله ظرفیت های مهم گردشگری است.

برگزاری بزرگترین رویداد گردشگری بین ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور در حاشیه گردهمایی فعالان گردشگری غرب مازندران که با حضور جمعی از مسئولان حوزه گردشگری استان و خراسان رضوی در دفتر استانداری غرب مازندران - نوشهر برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار موج بیان اینکه زمان گلایه و انتقادات بی جهت گذشته است، اظهار داشت: فعالان گردشگری مازندران باید یک تحول بنیادین در موضوع گردشگری مازندران که هدف گذاری دولت مردمی سیزدهم هست به وجود آورند.

وی با بیان اینکه استان مازندران لنگرگاه گردشگری کشور است، ادامه داد: باتوجه به طبیعتی که در مازندران وجود دارد از منظر کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست بی نظیر است و جنگل‌های هیرکانی در نوع خود منحصربفرد هستند.

استاندار مازندران به نقش مهم تمدن مردم مازندران در صیانت از جنگل های هیرکانی اشاره کرد و گفت: مزیت های فراوان بالقوه ای در حوزه گردشگری در مازندران وجود دارد که باید به بالفعل تبدیل شود تا آن را در اختیار گردشگران ایرانی و بین المللی قرار داد.

وی، وجود دریا، ساحل، جنگل و کوهستان و فاصله کم بین دریا و جنگل  را از جمله موهبت های بی نظیر مازندران دانست و افزود: یکی از کارهای بزرگی که باید در استان انجام شود تبدیل مسافر به گردشگر است.

حسینی پور عنوان داشت: سالانه حدود ۴۰ میلیون مسافر وارد مازندران می شوند که باید در تبدیل این جمعیت به گردشگر تلاش کرد.

وی، گردشگری سنتی را یکی از آسیب های جدی بر سر راه گردشگری مازندران دانست و یادآور شد: باید گردشگری سنتی به صنعتی تبدیل شود و اگر بتوان این موضوع را در استان رقم بزنیم فضای گردشگری استان متحول خواهد شد.

استاندار مازندران فضای سنتی استان را برای گردشگری صنعتی لازم و ضروری دانست و متذکر شد: این استان کلکسیون طبیعت دنیا است و باید از این ظرفیت ها بهره برد.

وی بر مراودات بیشتر با استان خراسان رضوی در حوزه گردشگری تأکید کرد و گفت: اگر ۵ میلیون مسافر خارجی که سالانه به زیارت امام رضا (ع) می روند تنها ۱۰ درصد روانه مازندران شوند کفایت می کند و این موضوع به توسعه گردشگری استان کمک می کند.

حسینی پور، جاده کندوان را یکی از جاذبه های طبیعی کشور عنوان کرد و یادآور شد: این جاده باید به منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود کما اینکه در سفر رئیس جمهور به این جاده نیز بر این امر تأکید شد و باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی از برگزاری بزرگترین رویداد گردشگری بین روسیه و ایران در ۵ مهرماه خبر داد و تصریح کرد: وجود سه هزار و ۶۰۰ روستا در استان مازندران یکی از ظرفیت های مهم در تشکیل دهکده ویژه گردشگری است و وجود ۹۰۰ آب بندان نیز از جمله ظرفیت های مهم گردشگری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه