English

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

ورود زائران خارجی به مشهد افزایش ۲ برابری خواهد داشت

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ورود زائران خارجی به مشهد در دهه پایانی صفر بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کند. در یکی دو سال گذشته به‌دلیل کرونا شاهد ورود انبوه زائران خارجی به مشهد نبودیم.

ورود زائران خارجی به مشهد افزایش ۲ برابری خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، داوود خوش‌شکن، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ورود  زائران خارجی به مشهد در دهه پایانی صفر بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کند.

خوش‌شکن افزود: امسال نخستین سالی است که پس از اپیدمی کرونا در دهه پایانی صفر، ورود و خروج گردشگران سلامت به کشور و مشهد آزاد است و پیش‌‎بینی ما این است که تعداد زیادی از زائران کربلا و کشورهای همسایه در دهه پایانی صفر به مشهد مشرف شوند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: قاعدتا تعداد زیادی از این زائران، خارجی و تعدادی از آن‌ها گردشگر سلامت هستند؛ از همین‌رو به تمام مراکز درمانی اعلام آماده‌باش داده‌ایم تا هیچ‌گونه سخت‌گیری در تعرفه‌ها و پذیرش بیماران خارجی نداشته باشند تا بتوانیم خدمت‌رسانی مناسبی به زائران امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در یکی دوسال گذشته به‌دلیل ویروس کرونا در ورود و خروج گردشگران سلامت محدودیت داشتیم و پیش از آن نیز این‌گونه باب نبوده که زائران اربعین حسینی پس از اربعین به مشهد مشرف شوند.

خوش‌شکن ادامه داد: در حال حاضر با پرس‌‌وجویی که از زائران خارجی کشورهای پاکستان و عراق داشته‌ایم، زائران، زیارت اربعین خود را با زیارت امام رضا (ع) در روزهای پایانی ماه صفر تکمیل می‌کنند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در سال‌های گذشته به‌دلیل شیوع کرونا و باب‌نبودن شیوه زیارت زائران که به زیارت امام رضا (ع) ختم می‌شود، شاهد ورود انبوه زائران خارجی به مشهد نبودیم و امسال می‌تواند برای سال‌های آتی به‌عنوان یک پایه قرار گیرد که ورود زائران و گردشگران سلامت افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: همیشه در مشهد سرانه‌ تخت اضافی برای بیماران را در نظر داشته‌ایم تا ۱۰ درصد از کل ظرفیت تخت‌ها که معمولا ۳۰ تا ۴۰ درصد آن‌ها اشغال بوده را برای ایام خاص مانند دهه پایانی صفر یا اگر اپیدمی رخ داد در نظر داشته‌ باشیم و با مشکل و اتفاقی ناگهانی روبه‌رو نشویم.

خوش‌شکن افزود: از ابتدای سال گذشته تعداد مراکز درمانی مشهد که استاندارد پذیرش بیماران خارجی را دارند به ۴۰ مرکز رسیده است. این مراکز درمانی جدا از مطب‌های خصوصی پزشکان است. در حال حاضر ۴۰ مرکز درمانی مجوز داشته، آموزش دیده‌اند و دفتر پذیرش بیمار خارجی دارند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در ۳ ماه نخست سال، ۱۶ هزار گردشگر سلامت وارد مشهد شده‌اند و فروردین ماه سال جاری به‌دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، آمار بسیار پایینی از ورود گردشگران سلامت داشتیم که می‌توان گفت ورود این تعداد گردشگر سلامت در ۳ ماه نخست سال جاری مربوط به اردیبهشت و خرداد ماه است.

خوش‌شکن در خاتمه اظهارکرد: اگر بر این مبنا بخواهیم ورود گردشگران سلامت را محاسبه کنیم، با توجه به تعطیلات تابستان تقریبا میزان ورود گردشگران سلامت تاکنون به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه