English

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

نتیجه ثبت جهانی کندلوس تا دو هفته دیگر مشخص می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با بیان اینکه برای ثبت جهانی یک روستا 14 شاخصه وجود دارد، گفت: تا دو هفته آینده نتیجه ثبت جهانی روستای تاریخی و گردشگری کندلوس مشخص می شود.

نتیجه ثبت جهانی کندلوس تا دو هفته دیگر مشخص می شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر در بازدید از روستای گردشگری کندلوس که به همراه نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس صورت گرفت با تأکید بر اینکه لازمه توسعه، نیاز به خردجمعی دارد، اظهار داشت: داشتن این همه جاذبه، شرط لازم برای توسعه است اما کافی نیست و بنابراین باید زنجیره ارزش شکل بگیرد و همه نهادها کمک کنند.

وی با بیان اینکه برای برندسازی کندلوس به عنوان ثبت جهانی تلاش می کنیم، ادامه داد: نقش رسانه ها در این حوزه بسیار مهم است و همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط نیز باید در این راه همراه و همدل شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران درباره محدودیت های البرز مرکزی در حوزه شهرستان نوشهر گفت: دست میراث فرهنگی در مناطق حفاظت شده البرز مرکزی بسته است اما در این مناطق مجوز پارک گردشگری محیط زیست صادر کرد.

وی همچنین با اشاره اینکه کل نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران در سطح استان 95 نفر هستند، عنوان داشت: تعداد 230 پروژه گردشگری در مناطق مختلف مازندران با پیشرفت صفر تا سی درصد و در مجموع 25 میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا داریم.

برزگر افزود: غرب مازندران از مقاصد اصلی گردشگری است و عمده تأسیسات ما نیز در همین منطقه قرار دارد و دفتر نمایندگی غرب مازندران را هم به جهت اهمیت گردشگری در این منطقه دایر کردیم.

وی با بیان اینکه برای ثبت جهانی روستا 14 شاخصه وجود دارد، تصریح کرد: تا دو هفته آینده نتیجه ثبت جهانی کندلوس مشخص می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: بافت با ارزش روستای کندلوس بسیار مهم است و بنابراین تلاش می کنیم تا مشکلات حفظ ونگهداری بافت این روستا را رفع کنیم که البته بنیاد مسکن هم برای طرح هادی کندلوس باید کمک کند.

وی گفت: تلاش داریم مازندران را قطب گردشگری تندرستی کنیم و حتی پروژه های بعدی گردشگری را هم با نگاه سلامت محور اجرا کنیم و مراکز گردشگری درمانی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه