English

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام عنوان کرد؛

لزوم ارائه بسته های تشویقی به سرمایه گذاران جهت ساخت هتل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: با سرمایه گذاران مختلفی در خصوص ساخت هتل در ایلام رایزنی هایی انجام شده و قطعا باید بسته تشویقی انگیزشی برای سرمایه گذار در نظر گرفته شود.

لزوم ارائه بسته های تشویقی به سرمایه گذاران جهت ساخت هتل

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با اشاره به کسب ۲۳ نشان ملی محبوبیت کالا در یک دوره داوری اظهار داشت: این نشان ها به آثار شاخص صنایع دستی از جمله گلیم نقش برجسته، گلیم ساده، چوب و حصیر اعطا شده است.

وی در ادامه به راه اندازی ۱۵۰ غرفه در ایام اربعین جهت فروش صنایع دستی اشاره کرد و گفت: راه انداری این غرفه ها در ۸ شهرستان خوشبختانه فروش ۵ میلیارد تومانی صنایع دستی را به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: جانمایی مکان مناسب و مجهز جهت برپایی عرفه ها یکی از دغدغه های اصلی صنعت گران است که امید است در سال های آتی این مهم مورد توجه قرار گیرد. 

شریفی خاطرنشان کرد: به دستور وزیر کشور شهرداران باید جهت راه اندازی بازارچه صنایع دستی در ورودی شهرها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات به صنعت گران پرداخت شده عنوان کرد: صندوق کار آفرینی امید در این خصوص همکاری بسیار خوبی داشته است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در ایام اربعین اپلیکیشن ایلام بلد راه اندازی شد که این اپلیکیشن در ایام نوروز نیز بروزرسانی شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شریفی با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی های استان از ۶۸ مورد به یکصد مورد افزایش یافته گفت: آموزش و پرورش استان در بحث اسکان مسافران همکاری لازم را داشته و ضروری است سایر دستگاه ها نیز را در این خصوص همکاری کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسکان مسافران در مراکز رسمی حدود ۵ هزار نفر در شب است افزود: از سوی وزارت میراث فرهنگی در بحث اربعین ۲ و نیم میلیارد تومان جهت بهسازی مجتمع های بهداشتی تخصیص داده شد.

این مسئول به انجام عملیات نمای موزه باستان شناسی میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: حدود ۴ و نیم میلیارد تومان برای این موزه هزینه شده و تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

شریفی به مشکل کمبود هتل در ایلام اشاره کرد و گفت: با سرمایه گذاران مختلفی در این خصوص رایزنی هایی انجام شده و قطعا باید بسته تشویقی انگیزشی برای سرمایه گذار در نظر گرفته شود.

وی در پایان گفت: ضروری است راه و شهر سازی، شهرداری، منابع ملی و... جهت ساخت هتل همکاری لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه