English

مدیرعامل هلال‌ احمر مازندران خبر داد؛

نجات ۶۹۶ غریق در ساحل مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با بیان این که در طرح ساحلی ۱۴۰۳، ۶۹۶ نفر در ساحل این استان نجات یافته‌اند، گفت: ۹۳ درصد از نجات یافتگان، غیربومی‌بودند.

نجات ۶۹۶ غریق در ساحل مازندران
به گزارش خبرگزاری موج استان‌ها

، غلامعلی فخاری اظهار داشت: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل مازندران، نجاتگران هلال‌احمر مازندران موفق شدند، ۶۹۶ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند که ۹۳ درصد از نجات یافتگان غیربومی‌بودند. 

وی با بیان اینکه امسال در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی مازندران، امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند، ادامه داد: در راستای اجرای این طرح ۳ پایگاه دریایی، ۶ دستگاه چادر سلامت، ۷۱ پست سیار ساحلی با گشت زنی روزانه ۱۱۹ نفر امدادگر و نجاتگر، ۱۰۰ نفر پرسنل هلال‌احمر استان و ۱۳۳۴ ناجی غریق مشارکت و همچنین ۳۸ دستگاه آمبولانس، ۴دستگاهموتورلانس، ۱۰ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۶۰ دستگاه موتورسیکلت از تدارک سنگین هلال‌احمر مازندران برای اجرای این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با تأکید بر اینکه تابستان امسال تمامی‌توان عملیاتی هلال‌ احمر مازندران بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است، افزود: ارائه خدمات حضوری نظیر پانسمان و آتل بندی، تست فشارخون و قند خون به ۸۹۴۰ نفر و انتقال ۹۲ مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات امدادی، پیش بیمارستانی و اورژانسی ارائه شده به گردشگران ساحلی بوده است. 

وی با اعلام اینکه ۹۳ درصد نجات یافتگان غیربومی و ۷ درصد بومی‌بوده‌اند، گفت: شهرستان بابلسر با ۳۸۹ نفر ،ساری با ۸۸ نفر و عباس آباد با ۶۰ نفر نجات یافته بیشترین آمار را از این حیث به خود اختصاص داده اند؛ همچنین در زمینه مصدومان انتقالی نیز بابلسر با ۳۶ نفر، عباس آباد با ۲۴ نفر و محمودآباد با ۱۵ نفر رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر افزود: ۳۸ درصد نجات یافتگان از استان خراسان رضوی، ۲۱ درصد از استان تهران، ۵ درصد از استان گلستان و ۳ درصد نیز اتباع خارجی عراق و افغانستان بوده‌اند. 

وی با بیان اینکه بررسی‌های آماری نشان می‌دهد سال گذشته تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه روز امدادگران و ناجیان غریق بوده است. 

فخاری با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود، ابراز داشت: متأسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه