English

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شهرضا در گفتگو با موج؛

مهمترین نقش در رونق تولید بر عهده کارآفرینان است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا گفت: شرایط تحریم کنونی بهترین فرصت برای تولید بوده و مهمترین نقش در رونق تولید بر عهده کارآفرینان است.

مهمترین نقش در رونق تولید بر عهده کارآفرینان است

احمدرضا مساح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به شرایطی که تحریم در کشور ایجادکرده است، گفت: تحریم یک فرصت برای ما است که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم برای رونق تولید سرمایه گذاری کنیم باید از کارآفرینان حمایت کنیم که به دنبال آن مشکل اشتغال و مشکلات معیشتی مردم حل می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: وقتی تحریم نباشد واردات محصولات خارجی به کشور بیشتر بوده و این موضوع انگیزه برای تولید و نو آوری را کم می کند.

مساح به وجود معضل دلالی و واسطه گری در کشور اشاره کردو افزود:متاسفانه این افراد که ممکن است سواد و تخصصی نداشته باشند با یک ارتباط خاص از خارج محصولات مختلف را وارد کرده و به تولید کننده در کشور ضربه می زنند.

وی افزود: کارآفرینی به معنای یک نوآوری است که این نوآوری می تواند درقالب یک محصول جدید یا کالای جدید یا یک روش جدید برای ساخت یک ترکیب یا نوآوری در یک سیستم باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا نوآوری در کارآفرینی را در یافتن بازار های جدید دانست و گفت: کارآفرینی یک مقوله گسترده ای است که شرکت های دانش بنیان میتوانند قسمتی از کارآفرینی را شامل شود.

مساح تصریح کرد: وقتی فردی یک نوآروی ارائه می دهد این نوآوری باید به تایید شهرک علمی تحقیقاتی و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری برسد تا عنوان دانش بنیان را کسب کند، بعد از تایید نوآوری، این محصول می تواند وارد مقوله کارآفرینی شده و مراحل تولیدو بازاریابی را طی کند.

وی گفت: دانش بنیان شدن در واقع به معنای کارآفرینی نیست اما می تواند مقدمه ای برای کارآفرینی باشد .

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شهرضا تصریح کرد: خیلی از کار آفرینان هستند که عملا از طریق شرکت های دانش بنیان وارد نمی شوند، یک محصولی را تولید کرده و سپس وارد چرخه کسب و کار می شوند.

به گزارش موج، احمدرضا مساح عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شهرضا است که از سال 1372 فعالیت خود را به صورت تمام وقت و ابتدا به صورت مربی در این دانشگاه آغاز کرد.

 وی در سال 1377 مدرک دکتری خود را در رشته شیمی آلی از دانشگاه شیرازاخذ و به مرتبه استادیاری رسید.

مساح در سال 1384 موفق به کسب مرتبه دانشیاری گردیده و هم اکنون با مرتبه استاد تمام مشغول به کار است.

 مساح بیش از70 مقاله در مجلات بین المللی به چاپ رسانده است و دارای سه جلد کتاب تالیفی است.

 استاد نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا ، پژوهشگر نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا ، پژوهشگر نمونه استان اصفهان، پژوهشگر برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی، استاد نمونه منطقه چهاردانشگاه آزاد اسلامی  از جمله افتخارات کسب شده توسط دکتر احمدرضا مساح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه