English

وزیر راه و شهرسازی:

رهاشده‌ترین بازار کشور در این سال‌ها مسکن بوده است/ تامین۳۲ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رهاشده‌ترین بازار کشور در این سال‌ها مسکن بوده است، گفت: برای همه‌چیز قیمت‌گذاری می‌کنیم، اما برای مسکن و اجاره هیچ مدل قیمت‌گذاری وجود ندارد.

رهاشده‌ترین بازار کشور در این سال‌ها مسکن بوده است/ تامین۳۲ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهرداد بذرپاش در آئین بهره برداری ۶۶۵ واحد مسکونی در استان اصفهان بیان کرد: در نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار هکتار زمین در سراسر کشور تأمین شده که چهار برابر زمین‌های پروژه مسکن مهر است.

وی با بیان اینکه در استان شهید پرورو پرافتخار و با تمدن اصفهان فرصت های بسیاری برای کار و تلاش وجود دارد ، افزود: با همه پیشرفت‌های پس از انقلاب در این استان هنوز کاستی‌هایی حس می‌شود که در این دولت باید همه تلاش خود را بکار گیریم که در برخی شاخص‌ها عقب ماندگی مرتفع شود و استان اصفهان در همه شاخص‌ها سرآمد کشور باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: مسکن یکی از مهم‌ترین نیازهای هر فردی برای تشکیل خانواده و زندگی توأم با آسایش است و کسی درباره این مهم تردید ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن کالایی است که تحریم‌ها تصرفی در آن ندارد، بیان داشت: در مدیریت حوزه مسکن باید به نحوی عمل کنیم که شاهد چالش در این حوزه نباشیم.

بذرپاش با اشاره باینکه در سال‌های گذشته نتوانستیم  توقع مردم را در حوزه مسکن برآورده کنیم، افزود:سیاست‌های گذشته هم‌مزایا و هم  معایبی داشته است اما در دوره جدید دولت از تجارب گذشته استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: طرح مسکن مهر موجب رونق تولید مسکن گردید و بسیاری از افراد که امید به خانه دار شدن نداشتند خانه دار شدند اما باید تلاش شود برخی از مشکلاتی که افراد ساکن با آنها مواجه شدند، در طرح‌های جدید با مطالعات دقیق خدمات زیربنایی و روبنایی مشکلات مسکن مهر تکرار نشود.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید مسکن به دنبال اهدای زمین به مردم هستیم اضافه کرد: در تلاش هستیم تا مسکن‌ها به صورت تک طبقه و ویلایی ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا جایی که بتوانیم در مجاورت و داخل شهرها زمین تأمین خواهیم کرد و در راستای طرح جوانی جمعیت تعداد قابل توجهی زمین به زوج‌های جوان اهدا خواهد شد.

بذرپاش با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت کشور را روستاها تشکیل می دهند، بیان داشت: اصلاح طرح‌های هادی روستایی و تولید مسکن با جدیت در دستور کار دولت قرار گرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه محور بعدی تمرکز دولت بر بافت‌های فرسوده است، افزود: حمایت و مشوق های مالی در قالب تسهیلات بانکی در بافت فرسوده در دستور کار دولت است که برای اجرای آن طرحی مصوب و ابلاغ شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در اسفندماه سال گذشته بسته ۱۹ گانه در حوزه بازآفرینی مصوب شد که تاکنون ۵۰ شهرداری آن را اجرا کردند که رشد قابل توجهی در صدور پروانه بازسازی بافت فرسوده داشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما وارث عقب‌ماندگی در تولید مسکن طی ۱۰ سال اخیر بودیم، افزود: باید از همه ابزارها و مقررات برای سرعت بخشیدن به تولید مسکن استفاده کنیم.

 بذرپاش ادامه داد: قرار است ۵۰ شهرک جدید در سراسر کشور با همکاری بخش خصوصی و مردم ساخته شود که این شهرک‌ها خارج از حریم شهر است که تاکنون ساخت ۲۶ شهرک با سرمایه گذاری بخش خصوصی نهایی شده است.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر بازار مسکن تقریباً رهاشده ترین بازار در کشور بوده است در این سال‌ها برای همه چی قیمتگذاری شده اما برای مسکن قیمت گذاری نمی‌شود؛ مردم را رها کردیم در مشاورین املاک هر کسی هر قیمتی بگذارد اما برنامه مفصلی برای بازار مسکن در دولت داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرعت تحویل زمین در مسکن ملی استان اصفهان قابل قبول بوده است، گفت: امروز عملیات اجرایی ساخت ۵۲ هزار واحد در ۴۰ شهر اصفهان همزمان آغاز می‌شود که اقدام بزرگی است و پس از این دیکر در اصفهان مشکل تأمین زمین نخواهیم داشت و باید همت کنیم تا در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ استان اصفهان تبدیل به کارگاه تولید مسکن کشور شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه