English

رئیس بنیاد مسکن کاشان خبرداد؛

پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه اقدام ملی مسکن کاشان

رئیس بنیاد مسکن کاشان از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه اقدام ملی مسکن کاشان خبرداد.

پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه اقدام ملی مسکن کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مصطفی رضازاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ملی مسکن در کاشان پنج هزار و ۴۰۰متقاضی اولیه داشت، اظهار کرد: از این میان دو هزار و ۷۰۰ متقاضی تایید و یک هزار و ۴۵۵ نفر متقاضی موثر واریز وجه از این میان مشخص شد.

رئیس بنیاد مسکن کاشان گفت: در ابتدا بحث تامین زمین برای متقاضیان از دغدغه‌های اساسی بود و طی سه مرحله تخصیص زمین ،واگذاری زمین با مجموع هفت هکتار بوده است که با معضلاتی همچون جانمایی اولیه از راه و شهر سازی و تامین اراضی و اجرای کمیسیون ماده پنج در اسفنده ماه سال ۱۳۹۹ این پروژه عملا در خرداد ماه ۱۴۰۰ ،طی مذاکرات با شورای شهر و شهرداری در دوره گذشته صورت پذیرفت، ابراز داشت: با پیگیری و مذاکرات صورت گرفته صدور پروانه با تخفیف ۵۰درصد اعمال شد.

وی با اشاره به میانگین آورده سهم متقاضیان گفت:ارسال پیامک واریز وجه برای متقاضیان طی چند مرحله صورت گرفت که تمام آورده متقاضی به طور میانگین ۱۶۴ میلیون تومان ،به نحوی که بیشترین آورده ۲۸۰ میلیون و کمترین آورده ۴۰ میلیون تومان است.

وی تسهیلات بانکی این پروژه را ابتدای کار ۳۰۰ و در آینده ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و تصریح کرد: برای هر واحد ۳۵۳ میلیون تومان تا کنون هزینه شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون پروژه‌های اقدام ملی مسکن کاشان ۳۵ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود که مراحل اتمام سفت‌کاری تا پایان سال جاری انجام گیرد.

رئیس اداره بنیاد مسکن کاشان هم چنین  از اتمام مرحله نازک‌کاری طرح ملی مسکن کاشان با تامین آورده متقاضیان و تخصیص تسهیلات در بهمن سال آینده خبر داد.

وی ضمن اشاره به اقدامات فنی طرح ملی مسکن در شهرستان کاشان گفت: اولین پروانه ۲۵ تیرماه سال یک هزار و ۴۰۰ صادر شد و پیمانکار تعیین و ۲۷ شهریور یک هزار و ۴۰۰ قرارداد با پیمانکار منعقد شد و تسهیلات بانکی را نیز همزمان پیگیری شد.

رئیس اداره بنیاد مسکن افزود: ۳۷ درصد از تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان یعنی یکصدو یازده میلیون تومان به صورت میانگین متناسب با پیشرفت پروژه‌ها آزاد شده است و در راستای ساخت پروژه تخصیص یافته است.

وی ضمن اشاره به ریز هزینه‌های صورت گرفته برای هر واحد ابراز داشت: برای هر واحد به طور متوسط ۲۹۲ میلیون تومان هزینه شده است و مجموع هزینه‌های هر واحد ۳۵۳میلیون تومان بوده است و ۲۷۵میلیون نیز آورده و تسهیلات هر متقاضی بوده است در حالی که ۷۸ میلیون تومان برای هر واحد بیشتر هزینه شده و یا در حال پرداخت هزینه هستیم.

رضازاده با بیان اینکه پروژه طرح ملی مسکن تا پایان مرحله سفت‌کاری به طور میانگین ۳۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: ۲۲۴ هزار مترمربع سطح زیربنا داریم و ۸۸هزارمترمربع تاکنون سقف زدیم.

وی در  پایان سخنان خود و بیان زمان تحویل واحدهای طرح ملی مسکن به متقاضیان در شهرستان کاشان تاکید کرد: به شرط تامین آورده متقاضیان و اختصاص به موقع تسهیلات بانکی از سوی بانک عامل مرحله ناز‌ک‌کاری واحدهای مسکونی در بهمن ماه سال آینده به پایان می‌رسد.

در بخش دیگر این نشست رئیس اداره راه و شهر سازی کاشان ضمن اشاره به اختصاص ۵۱ هکتار ویژه فاز دوم طرح ملی مسکن در کاشان گفت: طرح ملی مسکن در کاشان پیشرفت خوبی دارد

وی با بیان اینکه مسیر اجرای طرح ملی مسکن در کاشان پر تب و تاب بود، افزود: مسیر ابتدایی و شروع اجرای پروژه ملی مسکن یک مسیر روشن نبود، اما با تلاش‌های صورت گرفته پیشرفت و انسجام در کار بیشتر شد و با سرعت خوبی در حال اجرا است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از واگذاری هفت هکتار از اراضی ویژه طرح ملی مسکن در کاشان ابراز داشت: فاز دوم طرح ملی مسکن نیز در انتهای بلوار صنعت در نظر گرفته شده و 51 هکتار به این فاز زمین اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این اراضی در حال طراحی و دارای یک الگوی جدید است، گفت: در نظر داریم در قالب طرح مشارکتی فاز دوم طرح ملی مسکن اجرایی شود که پس از اخذ مصوبه در مرکز استان جزئیات آن بیان می‌شود.

آراسته با تاکید بر همدلی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای اجرای این پروژه گفت: در حال حاضر با توجه به حجم بالای متقاضیان شهرستان کاشان یکی از مهمترین بحث‌های ما تامین زمین برای این پروژه است و برای تمامی مراحل این پروژه همت و تلاش تمامی دستگاه‌ها ضرورت دارد.

بنیاد مسکن کاشان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه