English

همزمان با هفته دولت انجام شد؛

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهرستان جرقویه

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهرستان جرقویه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهرستان جرقویه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ۱۱ پروژه عمرانی در شهرستان جرقویه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

یکی از اولویت های مهم استان و کشور حرکت به سمت تولید انرژی های تجدید پذیر است

در مراسم آئین بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شرکت غدیر و افتتاحیه از پروژه‌های عمرانی جرقویه دکتر امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت های خوبی در راستای تولید انرژی برق تجدید پذیر دارد، گفت: امروزه یکی از اولویت‌های مهم استان و کشور حرکت به سمت تولید انرژی‌های تجدید پذیر است.

معاون استاندار با اشاره به اینکه استفاده از انرژی های تجدید پذیر هم به محیط زیست و هم صرفه جویی در مصرف آب کمک شایانی می‌کند، افزود: دستگاههای اجرایی می بایست توجیه شوند و برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر حمایت نمایند.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم آماده همکاری با سرمایه گذاران تولید انرژی های تجدید پذیر به ویژه نیروگاه های خورشیدی است و هرگونه خدمت در راستای توسعه این مهم دریغ نخواهند کرد.

در ادامه معاون وزیر نیرو با بیان اینکه این نیروگاه با سرمایه‌ای بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته شده است، افزود: با بهره‌برداری از این نیروگاه ضمن تولید سالیانه بالغ بر ۱۷٫۵۲ میلیون کیلووات ساعت برق که به ویژه در فصل گرما و پیک مصرف برق تاثیرگذار است، سالانه از مصرف بالغ بر ۴٫۷۳ میلیون متر‌مکعب معادل گاز طبیعی و انتشار ۹٫۷۹ هزار تن آلاینده های زیست محیطی جلوگیری کرده و باعث صرفه جویی ۳٫۸۵ هزارمترمکعب آب در فرآیند تولید برق می‌شود.

کمانی تصریح کرد: در سال گذشته میانگین توسعه انرژی تجدیدپذیر در دنیا به ۸۳ درصد و سوخت فسیلی به ۱۷ درصد رسید که این موضوع نشان می‌دهد تمامی مشکلات این فرآیند در جهان بررسی و رفع شده است.

گفتنی است؛ کلنگ احداث این پروژه تجدیدپذیر، سال گذشته توسط شهید سرافراز دکتر سیدفریدالدین معصومی مدیرعامل وقت هلدینگ برق و انرژی غدیر (شهید حادثه تروریستی ۴ آبان شاهچراغ ۱۴۰۱) به زمین زده شد و هم‌اکنون رسماً افتتاح و بهره‌برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه