English

کتاب "گردان نانواها" در کتابخانه بانو مجتهده امین رونمایی شد

رونمایی و جشن امضای کتاب "گردان نانواها" در کتابخانه بانو مجتهده امین با همکاری حسینیه هنر اصفهان واحد تاریخ شفاهی با حضور نویسنده و جمعی از بانوان فعال حوزه نویسندگی و کتاب برگزار شد.

کتاب "گردان نانواها" در کتابخانه بانو مجتهده امین  رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مدیر کتابخانه بانومجتهده امین در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این مراسم  را ضمن بزرگداشت یاد و خاطرۀ زنان ایرانی که برای دفاع از کشور جان‌فشانی کردند ذکر کرد و گفت: ، نیاز امروز جامعه به بازخوانی تاریخ پرافتخار این برهه از تاریخ ایران و نیاز زن ایرانی امروز به اطلاع و آگاهی از انگیزه‌ها و سبک فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی زنان در کمک‌رسانی به دفاع مقدس است .  

صفورا امین جواهری افزود: مجموعۀ فعالیت‌های زنان در دفاع مقدس با عنوان پشتیبانی از جنگ شناخته می‌شود که متأسفانه حق مطلب ادا نمی‌شود و قدر و اندازۀ امداد زنان به اقتصاد ملی کشور و افزایش سرمایه‌های اجتماعی درک نمی‌شود. 

گفتنی است؛ فاطمه ملکی نویسندۀ کتاب به معرفی کتاب گردان نانواها از انتشارات راه یار پیش از این در نگارش کتاب یزله بر دجله دست به قلم داشتند و کتاب همسایۀ حیدر را در شرف چاپ دارند و کتاب خاطرات مردم محلۀ علی قلی آقا از امام را نیز در دست نگارش دارند. کتاب گردان نانواها هفت فصل دارد دربارۀ پشتیبانی مردم خانوک کرمان از رزمندگان دفاع مقدس و البته به فعالیت مردم قبل از انقلاب اسلامی در سال 57 و بعد از جنگ تا زمان حال ادامه دارد. فصلی از کتاب به شهدای روستای خانوک و خاطرات رحلت امام هم میپردازد. این کتاب یک شخصیت برجسته دارد به نام کل‌زهرا و سردار سلیمانی با توجه به قدرت رهبری کل زهرا از ایشون درخواست می‌کنند مسئولیت نان پختن را بپذیرند و کل زهرا می‌پذیرد.  

در پایان ضمن رونمایی کتاب گردان نانواها با حضور  فردوس شمس، مادر شهید مجید صمدزاده و برخی دیگر از فعالان خیاط‌خانۀ اصفهان، جشن امضا هم برگزار شد و مدیر کتابخانۀ بانو امین، مجموع سخنان سخنرانان را با عنوان خدمات متقابل زن ایرانی مسلمان و انقلاب اسلامی پایان‌بندی کرد.

به گزارش موج؛ رونمایی کتاب گردان نانواها با خانم شمس، مادر شهید مجید صمدزاده و برخی دیگر از فعالان خیاط‌خانۀ اصفهان، برگزار شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه