English

سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان خبرداد:

بهسازی و احیای ابنیه و آثار تاریخی در منطقه یک شهرداری اصفهان

سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان از بهسازی و احیای ابنیه و آثار تاریخی و محورهای منطقه یک شهرداری اصفهان خبرداد.

بهسازی و احیای  ابنیه و آثار تاریخی در منطقه یک شهرداری اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی هوشمندی‌نژاد در نشست شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه های دهه فجر منطقه یک بیان کرد: پروژه بهسازی پارک شهید قدیرزاده با تکمیل المان آن و همچنین اتمام فرآیند بهسازی محیطی در دهه فجر آماده بهره برداری می شود.

وی همچنین از اجرای فاز نخست پروژه بهسازی محور علوی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و تا قبل از ورود گردشگران در ایام نوروز ادامه می‌یابد و بقیه مراحل پس از زمان اوج حضور گردشگران و به دنبال آن انجام می‌شود.

سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان به احیای محورها، بناها و آثار تاریخی اشاره و عنوان کرد: یک مجموعه و بسته پروژه ای شامل مرمت و احیای گذرها و ابنیه در سطح منطقه برای بهره‌برداری در ایام دهه فجر عملیاتی می‌شود.

هوشمندی‌نژاد با اشاره به اینکه فرآیند بهسازی محور تبریزی ها از قبل در دستور کار قرار گرفته افزود: علاوه بر این محور، بخشهایی از چهار محله حبیب بن موسی، گلچقانه، سوریجان، ورودی معابر درب اصفهان بهسازی شده و در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‎گیرد.

وی، از مرمت گچبربهای خانه تاریخی عباسیان و طباطبایی ،بهسازی ضلع جنوبی خانه آل یاسین و بام سازی حمام سلطان امیراحمد به عنوان چهار بنایی نام برد که بعد از تکمیل فرآیندهای بهسازی در دهه فجر بهره‌برداری می‌شوند.

سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان تنظیم بسته حمایتی احیاگران بافت تاریخی و واگذاری 5 آب انبار به بخش خصوصی به منظور بهسازی با هماهنگی ادارات محترم اوقاف و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  را به عنوان دیگر اقدامات در این زمینه متذکر شد.

هوشمندی‌نژاد، فاز اول بهسازی بازار مسگرها با اولویت آواربرداری بام را به عنوان یک فعالیت ضروری خاطرنشان کرد و افزود: این اتفاق با توجه به اهمیت و قدمت بازار و همچنین نیاز کالبدی بازار باید سریعتر به انجام برسد.

این مقام مسئول از تکمیل پروژه بهسازی محور علوی، بازار مسگرها،  بهسازی میادین درب عطا و کمال الملک، خانه فرهنگ قطان و..به عنوان پروژه‌هایی نام برد که تا هفته دولت سال آتی فرآیند اجرایی آن نهایی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه