English

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خبرداد؛

برگزاری مانور سراسری زلزله با حضور یک میلیون دانش‌آموز اصفهانی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گفت: بیست‌وپنجمین مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» با هدف ارتقای آمادگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در برابر زمین‌لرزه، همزمان با مدارس سراسر کشور در مدارس استان برگزار شد.

برگزاری مانور سراسری زلزله با حضور یک میلیون دانش‌آموز اصفهانی
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، مهدی نم‌نبات اظهار داشت: در مجموع بالغ بر یک میلیون دانش‌آموز در بیش از ۵ هزار واحد آموزشی سطح استان در بیست‌وپنجمین مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور»  مشارکت داشتند.

وی افزود: بیست‌و پنجمین مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» با هدف ارتقای آمادگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در برابر زمین‌لرزه، همزمان با مدارس سراسر کشور در مدارس استان به صورت نمادین در مدرسۀ شاهد حافظ منطقۀ زرین‌شهر برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش افزود: در مجموع بالغ بر یک میلیون دانش‌آموز در بیش از ۵ هزار واحد آموزشی سطح استان در این مانور مشارکت داشتند و مواردی را که درخصوص نحوه پناه‌گیری و خروج اضطراری فراگرفته بودند، تمرین کردند.

نم‌نبات عنوان داشت: امداد و نجات، محافظت از جان، روش‌های صحیح پناه‌گیری، خاموش کردن آتش و... از جمله مواردی است که در مانور زلزله تمرین می‌شود تا دانش‌آموزان آماده مقابله با این بلای طبیعی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان بیان کرد: در زمین‌لرزه‌های اخیر که در نقاط مخلتف کشور به وقوع پیوسته است تأثیر مانور زلزله را در میزان آمادگی برای مقابله با خطر مشاهده کرده‌ایم و به همین دلیل، بسیاری از دانش‌آموزان توانسته‌اند از جان خود و اطرافیانشان در برابر زلزله محافظت کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایران، سومین کشور زلزله‌خیز دنیا است خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با آموزش‌هایی که در مدرسه می‌بینند و در بستر مانور زلزله کسب می‌کنند، می‌توانند آمادگی لازم را جهت کمک به خانواده‌ها، همسایه‌ها و مردم به دست آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه