English

رییس کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب خبرداد؛

برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای در اصفهان

رییس کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب از برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب، ۲۹ آذر ماه در اصفهان خبرداد.

برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،حجت الاسلام سید امیر طاهایی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: سومین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به همت جامعةالمصطفی العالمیه اصفهان و با همکاری مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی در نجف آباد اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس اجلاسیه اصفهان و رئیس جامعة المصطفی با اشاره باینکه حلقه مفقوده بسیاری از همایش‌ها مغفول ماندن موضوع عملیاتی کردن برنامه ها است، افزود: در این کنگره کارگروه سبک زندگی قرآنی تشکیل و ۱۷۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

وی بیان کرد: شناخت و تبیین شخصیت قرآنی امام‌ خامنه‌ای، ارائه اندیشه‌های ایشان در مباحث تفسیری و علوم‌ انسانی با صبغه قرآنی و تبیین نقش اندیشه‌های قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

در ادامه نیز دبیرکنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مقاله و چکیده مقاله در بخش داخلی و بیش از ۲۲۴ مقاله در بخش خارجی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است و این کنگره تبدیل به بزرگترین کنگره ها بعد از انقلاب اسلامی شده که مردمی و بدون بودجه دولتی شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی افزود: حدود ۲۴۴ مقاله از ۲۱ کشور و با ۲۲ زبان به این کنگره رسیده است و این نشان دهنده این است که بخش بین الملل بسیار گسترده می باشد.

وی با بیان اینکه این کار به نوعی زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی در پرتو قرآن یعنی تمدن قرآنی است، افزود: این کنگره مورد استقبال نخبگان فرهنگی، علمی و قرآنی قرار گرفته  و بیش از ۱۸۰ مرکز علمی در کشور  به استقبال آمدند.

رییس مجتمع علوم و حدیث جامعه المصطفی قم ادامه داد: در راستای برگزاری این‌ کنگره بیش از ۱۸۳ نشست در ۳۰ استان کشور و ۶۲ کارگاه آموزشی برگزار شده است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: یکی از اهداف برپایی این‌ کنگره آشنا ساختن نسل جوان با اندیشه‌های آیت‌الله خامنه ای در بُعد علمی، قرآنی و فقهی است.

 حجت الاسلام رضایی گفت: محورهای همایش شامل، شخصیت و سیره ایشان، مرجعیت قرآن، علوم و تفسیر قرآن، تدبر در قرآن، علوم طبیعی، روش شناسی تفسیر،قرآن و مستشرقان غرب، قرآن و نظام سازی و تمدن آفرینی، هنر، رسانه، فرهنگ، قرآن و انقلاب، دولت و جامعه سازی می‌باشد.

گفتنی است؛ کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای  ۲۹ آذر ماه در مجتمع شیخ بهایی نجف آباد از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ عصر برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه