English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد؛

اعطای وام در تلگرام کلاهبرداری از آب در آمد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به تبلیغ فروش وام با سود پایین و کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

اعطای وام در تلگرام کلاهبرداری از آب در آمد
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس اعلام شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام تحت عنوان فروش وام کم بهره از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم با درج آگهی فروش وام کم بهره در شبکه اجتماعی تلگرام ، مبلغ 120 میلیون ریال بابت فروش وام از شاکی دریافت که نه تنها هیچ گونه وامی به شاکی پرداخت نکرده بلکه از پاسخگویی به تماس و پیام های وی نیز خوداری کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: با تلاش و اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس و به جهت اینکه احتمال می‌رفت از این طریق از افراد زیادی کلاهبرداری شود،در نهایت متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در تحقیقات انجام شده به بزه ارتکابی اعتراف که پس از تکمیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: به آگهی‌ها و اطلاعیه‌های مختلفی که در فضای مجازی مخصوصا شبکه های اجتماعی جهت انجام معاملات منتشر می‌شود توجهی نکرده و در صورت انجام معامله ابتدا از هویت انتشار دهنده آگهی و صحت و سقم آن مطمئن و سپس اقدام به ارسال و دریافت وجه یا کالا کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارند لذا از عموم مردم درخواست داریم گزارشات خود در خصوص جرایم فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی، ارسال کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه