English

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد:

پایان مرحله نخست تهیه طرح تفصیلی ۲۵ شهر استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مرحله نخست طرح تفصیلی ۲۵ شهر در این استان اتمام یافته و در دستور کار برای عقد قرارداد مرحله دوم است.

 پایان مرحله نخست تهیه طرح تفصیلی ۲۵ شهر استان اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، علیرضا قاری‌قرآن درباره وضعیت طرح‌های تفصیلی استان اصفهان، اظهار کرد: از شهرهای این استان تعداد ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی است و هم اکنون طرح تفصیلی ۳۵ شهر استان اصفهان ابلاغ شده که  ۱۳ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ بوده است.

وی افزود: طرح تفصیلی ۱۰ شهرِ استان در کمیسیون ماده پنج موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آنها در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۱ شهر استان نیز پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده پنج قرار دارند.

وی اضافه کرد: مرحله اول طرح تفصیلی ۲۵ شهر دیگر نیز اتمام یافته که جهت عقد قرارداد مرحله دوم در دستور کار  است.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: استان اصفهان از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است، همچنین این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فراشهری و شهری است.

وی افزود: طرح‌های توسعه فراشهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلندمدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.

به‌گفته قاری قرآن طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و براساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه