English

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان:

الحاق ۳۰ هکتار زمین به شهر بهارستان مصوب شد / ۴ هزار میلیارد اعتبار متروی بهارستان

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان بیان کرد: الحاق ۳۰ هکتار زمین به بهارستان مصوب و ابلاغ شد.

الحاق ۳۰ هکتار زمین به شهر بهارستان مصوب شد / ۴ هزار میلیارد اعتبار متروی بهارستان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،حمیدرضا رحیمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مصوب شدن الحاق ۳۰ هکتار زمین به شهر بهارستان گفت: این اراضی ارتباطی به پارک ملی کلاه‌قاضی ندارد و به دلیل وجود قنوات مشکلات زیست‌محیطی داشت که رفع شده است.

وی بیان داشت:در طرح نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار واحد در دستور کار است و براساس زمین موجود متقاضیانی که ثبت نام کردند که بالای ۵۵ هزار نفر تأیید صلاحیت شدند.

این مقام مسئول در ارتباط با متروی بهارستان توضیح داد: تکمیل و تجهیز متروی بهارستان بر اساس نرخ دلار سال گذشته نیازمند بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه تجهیزات مترو اقلام وارداتی است و نرخ آن‌ها با نوسان دلار تغییر می‌کند، گفت: تکمیل و تجهیز متروی بهارستان با توجه به تغییرات نرخ ارز به چهار همت اعتبار نیاز دارد.

رحیمی با اشاره باینکه مترو یکی از سه پروژه مهم و در اولویت شهر بهارستان است،ادامه داد: برای تأمین اعتبار پروژه مترو پیگیری ویژه‌ای از سوی مدیریت استان شده است.

وی گفت: در سال گذشته اعتبار ملی پروژه مترو بالغ بر یکصد میلیارد تومان بود که در اوایل سال قبل حدود ۱۰ میلیارد تومان به ما تخصیص دادند که صرف پرداخت دیون قانونی و مطالبات پیمانکاران پروژه شد.

این مقام مسئول افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ازسوی شرکت مادر و مدیریت استان مابقی اعتبار در ۲۹ اسفندماه سال گذشته به صورت اوراق و اسناد به حساب شرکت مادر واریز شد.

رحیمی در ادامه بیان داشت: نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت وظیفه اصلی شرکت عمران بهارستان است که در همین راستا پروژه‌های متعددی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان ادامه داد: امسال بر اساس شرح وظایف رسیدگی به طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت شهر بهارستان در اولین جلسه شورای مسکن استان، اولویت اول استاندار بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تخصیص زمین برای متقاضیان دارای ۳ فرزند نداشتیم ،گفت: متقاضیان مسکن دارای سه فرزند و بیشتر چهار هزار و ۲۷۰ نفر و متقاضیان پالایش شده ۹۸۹ نفر می باشند.

این مقام مسئول افزود: در استان یک هزار و ۱۷ نفر دارای چهار فرزند ثبت نام کردند که از این تعداد تاکنون ۴۶۴ نفر پالایش شدند و ۲۳۲ پلاک زمین به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه اولویت ما طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت است، گفت: شرکت عمران متولی انجام خدمات همه دستگاه‌هاست اما خدمات زیربنایی باید توسط نهادهای خدمات رسان تقسیم شود.

رحیمی افزود: دراین راستا یک سوم پروژه‌ها مانند فرمول پروژه مسکن مهر بر عهده وزارت راه و شهرسازی، یک سوم وزارت نیرو و یک سوم سازمان مدیریت و برنامه ریزی است و خدمات زیربنایی از مباحثی است که در شورای مسکن مطرح می‌شود.

وی در ارتباط با پروژه های شهر بهارستان بیان داشت: در سال جاری پروژه‌های همگانی از جمله احداث چندین پارک، آسفالت معابر و نگهداری فضای سبز با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد تومان در دست اجرا داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین قرارداد سه پروژه از جمله مدرسه ۶ کلاسه کودکان استثنایی، مدرسه ابتدایی ۱۲ کلاسه دخترانه دارای سالن ورزشی و اجرای روشنایی بلوار فرهنگ با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان بسته شده  است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه در طرح جامع مصوب شهر جدید بهارستان جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است، گفت: جمعیت بهارستان طبق برآوردها ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده شده که نشان می‌دهد تقریباً نصف افق جمعیتی طرح جامع را داراست.

شرکت عمران بهارستان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه