English

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان خبرداد؛

برگزاری دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD در اصفهان

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان از برگزاری دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) با حضور نمایندگان ۳۰ کشور عضو دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در اصفهان خبرداد.

برگزاری دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،امیر کشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا تاسیس شد که ۳۵ کشور در آن عضو هستند و ایران، در حال حاضر ریاست این مجمع را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر متأسفانه ارتباطات تجاری اتاق‌های بازرگانی کشور مورد توجه نبوده است، افزود: تلاش کردیم ارتباطات بین‌المللی اتاق مورد توجه قرار گیرد و سعی می‌کنیم میزهای مشترک بین شهرهای آسیایی داشته باشیم.

این مقام مسئول گفت: اولین دوره این اجلاس در استانبول به صورت مجازی به دلیل بیماری کرونا برگزار شد و در این دوره نمایندگان اتاق‌های بازرگانی به صورت حضوری در اجلاس اصفهان حضور دارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان بیان داشت:هیأت‌های مهمی از اتاق‌های مجمع آسیایی در این اجلاس ۲ روزه مهمان اصفهان هستند و فضای تجاری، اقتصادی و بین المللی شهر را تغییر خواهند داد.

کشانی اضافه کرد: اتاق‌های بازرگانی کشور به وظیفه‌شان در حوزه ارتباطات‌ تجاری به ویژه از نوع خارجی چندان توجه نداشتند که  در این راستا تلاش کردیم این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: برگزاری ICC اولین تجربه ما در این زمینه بود که تجربه مناسبی برای برگزاری هر چه بهتر اجلاس ACD به شمار می‌رود.

این مقام مسئول بیان کرد: در تلاش هستیم تا سطح اصفهان به عنوان یک شهر مهم آسیایی را به دنیا نشان دهیم و زمینه رشد اتاق بازرگانی اصفهان را فراهم کنیم که در این خصوص تدارکات خوبی اندیشیده شده است.

کشانی با بیان اینکه این اجلاس در ۶ زمینه مختلف برگزار خواهد شد، افزود: حوزه‌های ارتباطات، علم، فناوری و نوآوری، آموزش و توسعه منابع انسانی، ارتباط متقابل امنیت غذایی، انرژی و آب، فرهنگ و گردشگری و رویکردهای تدریجی توسعه پایدار و فراگیر از موضوعات مورد بحث در کمیسیون‌های مجمع ACD است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت:با قوت و قدرت تلاش می‌کنیم این اجلاس بین‌المللی در شهر اصفهان به طور مطلوب برگزار شود زیرا در تهران نیز نمایشگاه اکسپو را داریم و مهمانان پس از بازدید نمایشگاه تهران به اصفهان می آیند.

این مقام مسئول در خصوص مهمانان این اجلاس در اصفهان توضیح داد: تعدادی از مهمانان خارجی ما در سطح رؤسای اتاق‌ها و برخی از آنان اعضای هیأت رئیسه یا نایب رئیس و تعداد کمی هم به عنوان نماینده در اجلاس دو روزه اصفهان حضور خواهند داشت.

 وی با اشاره باینکه در این اجلاس میزبان رؤسای ۲۵ اتاق بازرگانی و اعضای هیأت رئیسه اتاق کشور نیر خواهیم بود ، افزود:اصفهان یک فرصت جهانی برای ایران است و در سه سال آینده چهره‌ای دیگری از این شهر را خواهیم دید.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به حضور نمایندگان ۳۰ کشور اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD در اصفهان بیان داشت: اصفهان فرصت بی نظیر اقتصادی برای کشور ایران خواهد بود و آنها که دل در گرو ایران دارند قطعاً باید به تقویت اصفهان کمک کنند.

گفتنی است، مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و هم اینک ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

کشورهای بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه