English

سفیر ازبکستان در ایران مطرح کرد:

گسترش تعاملات ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان

سفیر ازبکستان در ایران با استاندار اصفهان دیدار و در خصوص گسترش روابط میان ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان اصفهان، گفت‌وگو کرد.

 گسترش تعاملات ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان

، سیدرضا مرتضوی در دیدار با سفیر ازبکستان در ایران  بیان کرد: امیدوارم باتوجه به اراده رؤسای جمهور دو کشور بر مبنای گسترش ارتباطات و تعاملات بتوانیم روزهای درخشانی را نسبت به گذشته رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از مهمترین استان‌های ایران اسلامی است، ادامه داد: این استان در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی رتبه نخست کشور را دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان مهد فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: این استان مهد بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی است و هنرمندان متعددی در اصفهان زندگی می‌کنند همچنین هنر صنایع دستی اصفهان در کشور و جهان زبانزد است.

مرتضوی گفت: در حوزه علم و فناوری نیز دانشگاه‌های معتبری در اصفهان مستقر هستند همچنین شهرک‌ علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر شهرک‌های صنعتی و تولیدی اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی را در حوزه علم و فناوری دارند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در حوزه درمان و پزشکی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد به نحوی که بیمارستان‌های ما میزبان گردشگران سلامت هستند.

مرتضوی گفت: استان اصفهان می‌تواند نقش ویژه‌ای در تعاملات میان دو کشور که مورد تأکید رؤسای جمهور ایران و ازبکستان است ایفاء کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در رتبه هجدهم تعاملات بین‌المللی و تجاری کشور ازبکستان هستیم که لازم است با تعاملات بیشتر زمینه گسترش همکاری‌ها به خوبی شکل بگیرد.

استاندار اصفهان گفت: فراهم کردن زمینه همکاری اتاق بازرگانی ازبکستان با اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را جهت گسترش ارتباطات و تعاملات ایجاد کند‌.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هفته آینده اصفهان میزبان رؤسای اتاق های بازرگانی کشورهای آسیایی است از این رو زمینه مناسبی جهت ایجاد روابط و تعاملات تجاری و اقتصادی فراهم خواهد شد و این موضوع مورد تأکید ما است.

برگزاری کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان

فرید الدین نصریوف سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت‌وگو بیان کرد: اصفهان نخستین شهر ایران نیست که از آن بازدید می‌کنم اما علاقه من به اصفهان زیبا هیچ‌گاه از قلبم بیرون نخواهد رفت.

وی ادامه داد: روز گذشته بازدید و گفت‌وگوی خوبی در اتاق بازرگانی اصفهان داشتم و با تولیدکنندگان بزرگ اصفهان آشنا و متوجه شدم که تمایل دارند با ازبکستان همکاری و تعامل داشته باشند.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سال گذشته مبادلات کالایی میان ازبکستان و ایران بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده است اما با تعامل رؤسای جمهور دو کشور برنامه‌ریزی شده تا این رقم به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم در این تعاملات اصفهان نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت ما این است که کنفرانس ویدویی با حضور تولیدکنندگان اصفهان و ازبکستان برگزار کنیم و من شخصاً رابط این تعامل خواهم بود.

وی اظهار کرد: امیدوارم همکاری میان دو کشور با محوریت اصفهان روز به روز بیشتر شود و ما در راستای ایجاد این همکاری تلاش خواهیم کرد.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آمادگی برقراری ارتباط و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و استان اصفهان هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه