English

امام جمعه موقت اصفهان:

اجرای طرح نور باید همکاری همه دستگاه‌ها را به دنبال داشته باشد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اجرای طرح نور باید همراهی همه دستگاه‌ها را به دنبال داشته باشد و با همراهی اداراتی که در این حوزه وظیفه دارند، شاهد آثار آن در جامعه باشیم.

اجرای طرح نور باید همکاری همه دستگاه‌ها را به دنبال داشته باشد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته اصفهان با گرامی‌داشت هفته کار و کارگر بیان کرد: امروز شاهد نوعی بی‌حجابی در جامعه هستیم که نوعی تحقیر غیرمحسوس زنان است.

وی گفت: امروز ضرورت دارد آموزش و پرورش نسبت به رعایت حجاب برتر در بین دانش آموزان دختر تشویق کند  و به حجاب برتر روی آورند و حیا و عفتشان بیشتر شود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: باید توجه داشت که پیش از دین اسلام زنان حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه مسؤولیت بزرگی بر دوش همه است، گفت:امروز حجاب یک قانون اسلامی و سیاسی است که برای همه الزام‌آور است.

وی بیان داشت: همان‌طوری که رهبری فرمودند رعایت حجاب حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی است، در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: طرح نور که از ۲۱ فروردین با ورود نیروی انتظامی اجرایی شده است باید همراهی همه دستگاه‌ها را به دنبال داشته باشد و با همراهی حدود ۲۰ اداره که در این حوزه وظیفه دارند، شاهد آثار آن در جامعه باشیم.

آیت الله مهدوی با اشاره به دیدار کارگران با رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب در دیدار با جامعه کارگری نکاتی را مطرح کردند که در راستای تحقق شعار است، زیرا در صورتی که بخواهیم جهش تولید با مشارکت مردم محقق شود باید تمامی حرکت‌ها و تلاش‌ها بر این مولفه‌ها متمرکز شود.

وی افزود: لازمه استقلال اقتصادی، جهش تولید است که منجر به استقلال سیاسی و فرهنگی می‌شود، کشوری که وابسته به واردات باشد نمی‌تواند استقلال سیاسی و نظامی داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: کارگران وابسته به دانش تخصصی هستند، در این راستا توانایی کارگران وابسته به دانایی است، همان‌طوری که در قرآن آمده است علم موجب توانایی خواهد شد.

آیت الله مهدوی گفت: در این راستا امروز ضرورت دارد از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود، همچنین استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات و مخترعین، گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقدمه هر عملی علم و دانش است که در آیه ۴۰ سوره قصص نیز برای بیان قدرت از علم استفاده کرده است امروز قدرت وابسته به توان علمی است.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: استفاده از نیروهای جوان فعال و متدین که مدیریت خوبی دارند، می‌تواند حمایت خوبی از کار و کارگر، اختراع مخترعان و ابتکار مبتکران باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه