English

همزمان با روز گل محمدی و گلاب؛

آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین برگزار می‌شود

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از برگزاری آیین ملی گل‌غلتان در روز بیستم اردیبهشت‎ماه در خانه تاریخی آل یاسین خبر داد.

آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،سیدهادی مسعودی علوی زمان برگزاری آیین ملی و سنتی گل غلتان را 20 اردیبهشت ماه ذکر کرد و گفت:  خانه تاریخی آل یاسین واقع در خیابان امام خمینی (ره) از ساعت 19:30 بیستم اردیبهشت‌ماه « روز گل محمدی و گلاب» پذیرای کودکان و مادرانی می‌شود که سنتی کهن و دیرینه را بازنمایی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن میان گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند. بر اساس این باور کهن، این اقدام موجب شادابی پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت‌های فصلی ایمن می‌کند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل با بیان اینکه آئین ملی گل‌غلتان ویژه کودکان زیر دو سال (متولدین سال 1400 تا 1402) برگزار می‌شود، افزود: پیشینه رواج این آئین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است.

مسعودی علوی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت فرزندانشان در آئین گل غلتان با مراجعه به تارنمای رسمی شهرداری به نشانی  https://www.kashan.ir/gol-ghaltan نسبت به ثبت نام برای حضور در این آئین اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شماره پیامک و ایتا 09107962961 و شماره 55234499 031 نیز مسیرهای ارتباطی دیگری است و متقاضیان برای حضور فرزندانشان می‌توانند با ارسال مشخصات به این شماره آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام کنند.

آیین گل غلتان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه