English

رئیس سازمان انرژی اتمی :

اولین مرکز آموزش بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان افتتاح می شود / گسترش فناوری هسته ای برای رسیدن به انرژی پاک

معاون رییس جمهور گفت: در دو ماه آینده اولین مرکز آموزش بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان افتتاح می شود.

اولین مرکز آموزش بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان افتتاح می شود / گسترش فناوری هسته ای برای رسیدن به انرژی پاک
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمد اسلامی در آغاز به کار کنفرانس بین المللی علوم وفنون هسته‌ای در اصفهان بیان کرد: در گسترش فعالیت‌های هسته‌ای توسعه منابع انسانی انجام می‌گیرد که ما در این راستا حداکثر در دو ماه آینده اولین مرکز آموزش بین المللی علوم و فنون هسته ای را در اصفهان افتتاح می شود.

وی افزود: این مرکز را به یک قطب تاثیرگذار برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان انرژی اتمی در سال های آینده تبدیل خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: همچنین سازمان انرژی اتمی با تاسیس دبیرستان‌های شاخص وسرآمد در کشور گام‌های موثری در زمینه پرورش استعداد‌های حوزه فناوری هسته‌ای برداشته است و برنامه ریزی شده مقطع دبیرستان‌های انرژی اتمی درآینده راه اندازی شود تا پشتیبان مقطع متوسطه شود و با این فرآیند پرورش نیرو را این مقاطع گسترش خواهیم داد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: امروز به ویژه اینکه دنیا با تغییرات اقلیم مواجه است و ارداه جمعی کشور‌ها برای صفر کردن کربن تا ۲۰۵۰ به یک میثاق تبدیل شده، بیش از پیش در گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایدار تلاش می‌کنیم.

معاون رییس جمهور افزود: نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران که سال دهم فعالیت خود را سال گذشته پشت سر گذاشت بیش از ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت به شبکه برق کشور تزریق و به دنبال آن ۶۰ میلیون تن آلاینده و به دنبال آن ۱۰۳ میلیون بشکه نفت در کشور حذف شد.

اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران رسیدن به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را تا ۱۴۲۰ در دستور کار قرار داده و این طرح‌ها را در سواحل شمالی و جنوبی کشور به اجرا خواهد گذاشت.

وی گفت: اجرای این برنامه همان طور که در قانون پیش بینی شده و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به عنوان عاملیت پیش برنده سرمایه گذاری تعریف شده و از کشورها و موسساتی که آمادگی سرمایه گذاری در این حوزه را داشته باشند، دعوت به عمل می‌آید.

معاون رئیس جمهور همکاری با آژانس انرژی اتمی را در سرلوحه سیاست‌ها وراهبرد‌های جمهوری اسلامی دانست و گفت: ظرفیت جذب شده بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران در سال ۲۰۲۳ به گونه‌ای بود که ۲۲ درصد کل بازرسی‌های جهان مربوط به ایران درحالیکه ظرفیت نصب شده ایران سه درصد ظرفیت جهان است.

 اسلامی افزود: با توجه به تهاجم رسانه‌ای که علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام می‌گیرد، امید می‌رود آژانس بتواند نقش خود را به عنوان یک نهاد بین المللی و مستقل و به دور از نفوذ و فشارهای سیاسی ایفا کند و تسهیلات را براساس اساسنامه آژانس فراهم کند تا همه کشورها بتوانند از علوم و فنون هسته‌ای به شکل عادلانه بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان داشت: این دوره که اولین کنفرانس بین المللی درایران برگزار شد تلاش می‌شود برگزاری این رویداد هسته‌ای را دوسالانه ادامه دهیم و از پرتو این همکاری‌ها ومشارکت‌ها بدون نفوذ نظام سلطه، علوم و فنون هسته‌ای به سهولت بتواند در اختیار کشور‌های نیازمند قرار گیرد.

گفتنی است؛سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با محور‌هایی همچون کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، تاسیسات مبتنی بر شتاب‌دهنده‌های ذرات و فیزیک هسته‌ای، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، ایزوتوپ‌های پایدار و رادیواکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، چرخه سوخت هسته‌ای، لیزر و فناوری کوانتوم، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اصفهان ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه