English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبرداد؛

مسدود سازی ۳۵ صفحه اینستاگرامی متخلف در اصفهان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و مسدودسازی 35 صفحه اینستاگرامی که اقدام به ترویج سبک زندگی غربی و انتشار محتوای نامناسب کرده بودند خبرداد.

مسدود سازی 35 صفحه اینستاگرامی متخلف در اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا استان در پی رصد فضای مجازی، 35 صفحه اینستاگرامی با میانگین تعداد بازدید 70 هزار نفر را شناسایی کردند که گردانندگان آن ها با انتشار و بارگذاری تصاویرمبتذل وتبلیغات مدلینگ با محتوای نامناسب، سعی دراغفال نمودن جوانان داشتند.

وی افزود: با توجه اهمیت مسئله موضوع کارشناسان با انجام اقدامات تخصصی و هوشمندانه، گردانندگان 35 صفحات اینستاگرام را مورد شناسایی قرار داده و پس از تهیه مستندات با دستور قضائی این افراد احضار و ضمن تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی هر35 صفحه مجازی پس از حذف محتویات آن، مسدود شد .

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: برخی افراد غیر متعهد و سوء‌استفاده گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هرکاری میزنند و در پی کسب درآمد با اشاعه محتوای مبتذل هستند.

این مقام انتظامی در راستای ارتقاء سطح سواد‌رسانه‌ای کاربران خطاب به والدین گفت: شبکه‌های اجتماعی خارجی به محیطی برای اعمال مجرمانه نظیر انتشار مطالب نامناسب و غیر‌اخلاقی، هتک‌حیثیت، نشر اکاذیب و تهدید و اخاذی تبدیل شده است لذا والدین باید همراه فرزندان در فضای مجازی بوده و بر عملکرد فرزندان خود در فضای سایبر نظارت داشته باشند.

سرهنگ مرتضوی به مروجان ناهنجاری های اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد: تمامی تحرکات هنجار شکنان اجتماعی در فضای مجازی تحت کنترل پلیس هستند و با کسانی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل و خارج ازعرف می کنند، برابر مقررات و قوانین برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند ضمن این که شماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه