English

رئیس اداره برق نجف آباد:

مراکز صنعتی برای مدیریت مصرف برق یک روز هفته را جزء تعطیلات اعلام کنند

رئیس اداره برق شهرستان نجف آباد گفت: برای گذر از پیک بار برق درفصل گرما مناطق صنعتی درطول هفته یک روز را جزء تعطیلات هفتگی برای مدیریت مصرف برق اعلام کنند.

 مراکز صنعتی برای مدیریت مصرف برق یک روز هفته را جزء تعطیلات  اعلام کنند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمد نیازی درجمع خبرنگاران گفت: باتوجه به اینکه شهرستان نجف آباد دارای چندین منطقه صنعتی است بخاطر گذر از پیک بار برق درفصل گرما وکاهش خاموشی ها  مقرر گردیده در مناطق صنعتی طی طول هفته هرکدام از مناطق یک روز را جزء  تعطیلات هفتگی  برای مدیریت مصرف برق اعلام و اجرایی کنند.

وی گفت: از صنایع شهرستان خواسته شده تا پنج سال آینده ۵  درصد از برق مصرفی شان را از انرژی های تجدید پذیر دربخش تابلو سبز خریداری نمایند.

این مقام مسئول اعلام داشت: درفصل گرما اگر کشاورزان روزانه ۵ساعت در زمان پیک مصرف برق با این اداره همکاری داشته باشند برق مصرفی شان رایگان خواهد شد.

نیازی افزود:درفصل گرما ادارات وارگانهای دولتی باید براساس دستورالعمل های مصرف برق درساعت اداری ۳۰درصد و بعد ساعت اداری ۶۰ درصدبرقی مصرفی خود را کاهش و در  آینده ۲۰ تا ۳۰ درصد برق مورد نیاز خود را از برق خورشیدی و یا تابلو تجدید پذیر تامین نمایند.

رئیس اداره برق نجف آبادگفت:در جهت کاهش  مصرف برق صرفه جویی ومدیریت برق ازسال ۱۴۰۱ چراغهای پرمصرف بلوارها، معابر، خیابانها با چراغ های کم مصرف تعویض گردیده و در حال حاضر شهرستان نجف آباد از لحاظ روشنایی معابر نسبت به کل استان درشرایط مطلوبی قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به تشویق خانواده ها مبنی بر استفاده از انرژی های خورشیدی بیان داشت: افراد کم بضاعت تحت پوشش نهادهای حمایتی و تأیید اداره برق ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت و با همکاری بسیج سازندگی نیروگاه خورشیدی برای  آنها ساخته می شود.

محمد نیازی بابیان اینکه برق شهرستان نجف آباد از ۸ ایستگاه توزیع تأمین می‌شود،افزود: دو ایستگاه سیار به ایستگاه ثابت تبدیل شدند و ظرفیت ایستگاه‌های جلال آباد و علویجه را افزایش دادیم.

وی گفت :باتوجه به پتانسیل های موجود شهرستان درتلاش هستیم ایستگاه نجف آباد ۳ درشمال شهرراه اندازی شود که به مرکز و شمال نجف آباد کمک کند و ایستگاه شماره ۴  برای جنوب نجف آباد و جوزدان و یک ایستگاه هم  در بخش مهردشت راه اندازی  کنیم.

مدیر امور برق شهرستان نجف آبادگفت:در بخش شبکه فشار ضعیف ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه سیمی داریم که در سال‌های گذشته ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه را از سیمی به کابلهای خود نگهدار ارتقاء دادیم، ۴۰۰ کیلومترباقی مانده را دردستور کاری برای اجرا داریم .

وی به اجرای ۳۴۸ پروژه دربخش مهردشت اشاره کرد و گفت:در بخش مهردشت ۲۲ میلیارد تومان هزینه گردیده و ۱۲۰ پایه فرسوده در مسیر تعویض وبیش از۷ میلیارد تومان نیز در روستاهای بخش مهردشت هزینه شده و دربخش مرکزی نیز درروستاها سیم ها برق به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

نیازی ادامه داد: برای جابجایی تیرهای برقی که در مسیر معابر عمومی قرارگرفته نیازمند اعتبار فرابخشی می باشد و باید اعتبار فرابخشی تأمین شود تا بتوانیم پایه های داخل معابر را جابجا کنیم.

رئیس اداره برق نجف آباد هوشمند سازی شبکه های برق را ضروری دانست و گفت: شبکه ها باید هوشمند سازی شود زیرا رؤیت پذیری و کنترل پذیری لازمه هوشمندسازی است و تمام مشترکین کشاورزی باید کنترل پذیر شوند، ادارات شهرستان رؤیت پذیر شدند و در آینده کنترل پذیر خواهند شد.

این مقام مسئول اظهار کرد:در همین راستا سال گذشته ۴۷۰ مشترک دیماندی نیز رؤیت پذیر و کنترل پذیر شدند که می‌توان گفت نجف آباد پیشگام در زمینه رؤیت پذیری و کنترل پذیری است.

همچنین در  این نشست خبری مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان از مردم استان درخواست کرد در فصل گرما نسبت به صرفه جویی در مصرف برق رعایت کنند.

 جعفر نصر تعداد مشترکان برق در استان را ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۳۹ هزار مشترک در بخش صنعت،  ۲۵ هزار مشترک کشاورزی،  ۲۳۳ هزار مشترک تجاری و بقیه مشترکان خانگی هستند.

وی گفت: شهرستان نجف آباد دومین شهرستان پر انشعاب استان با ۱۷۳ هزار مشترک می باشد و وجود بیش از ۳هزار مشترک صنعتی  ویژگی خاص این منطقه در امور برق است.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان با اشاره به پیک مصرف برق در تابستان تصریح کرد: از ابتدای خرداد وارد پیک فصل شدیم لذا باید با کمک اصحاب رسانه در امر اطلاع رسانی و همکاری مردم این فصل را با رعایت و اصلاح الگوی مصرف به پایان برسانیم.

اداره برق نجف آباد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه