English

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:

میزبانی اصفهان دستاوردهای اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضوACD را افزایش داد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان با برگزاری اجلاس فضایی را فراهم کرد تا کشورهای آسیایی با یکدیگر تعامل برقرار کنند تا بخش‌های خصوصی منفعت بیشتری را کسب کنند.

میزبانی اصفهان دستاوردهای اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضوACD را افزایش داد
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،علیرضا خامه‌زر پیرامون دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا(ACD)در اصفهان؛ دررابطه‌با گفت‌وگومحور بودن این اجلاس گفت: پیش‌نیاز هر تحولی در تمامی حوزه‌ها گفت‌وگو و مراوده اطلاعات است. کشورهای آسیایی به این نتیجه رسیدند که می‌توانند تعامل داشته باشند.

او با بیان اینکه اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای عضوACDمربوط به بخش خصوصی کشورهای آسیایی است، تصریح کرد: از آنجا که حوزه‌های تجاری بیشتر تحت‌تأثیر مسائل سیاسی است، شاید نتواند موفقیت مطلق داشته باشد. بخش خصوصی در کشورهای مختلف برای یکدیگر فضای برد - برد را ترسیم می‌کنند؛ اما گاهی سیاست اجازه دستیابی به اهداف را نمی‌دهد.

خامه‌زر افزود: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان با برگزاری اجلاس فضایی را فراهم کرد تا کشورهای آسیایی با یکدیگر تعامل برقرار کنند تا بخش‌های خصوصی منفعت بیشتری را کسب کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در خصوص فرصت‌های اقتصادی در استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۳ حوزه تجاری محصولات کشاورزی استراتژیک زعفران، زرشک و عناب را به‌عنوان پیشران اقتصادی قرار داده‌ایم. در حوزه معدن خراسان جنوبی استانی برخوردار است و بیش ۵۸ ماده معدنی در دسترس داریم.

او افزود: بزرگ‌ترین مجتمع زغال‌سنگی خاورمیانه در خراسان جنوبی قرار دارد و بیش از ۷۳ درصد زغال‌سنگ کشور را تامین می‌کنیم. تمرکز اصلی استان بر معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی است تا از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و علاوه‌برآن برای استان اشتغال‌زایی ایجاد شود.

خامه‌زر با اشاره به موقعیت مناسب خراسان جنوبی برای تولید برق تمیز و صادرات آن، خاطرنشان کرد: سومین پیشران اقتصادی نیز انرژی‌های تجدیدپذیر است و باتوجه‌به شرایط اقلیمی استان، در تلاش هستیم با جذب سرمایه، خراسان جنوبی را به هاب صنایع مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل کنیم. موقعیت استان کمک کند تا نه‌تنها برق را برای شبکه داخلی ارسال کرده، بلکه مازاد آن را به افغانستان صادر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه اصفهان در استان‌های کشور شاخص است، گفت: سابقه صنایع در اصفهان بالاتر است و خوشحالیم که می‌بینیم اصفهان به سمت صنایع های‌تک حرکت می‌کند. به‌عنوان یک فعال اقتصادی جهش صنعت و نقش پررنگ اقتصاد دیجیتال در اصفهان را می‌بینم که جای خوشحالی دارد.

خامه‌زر درباره میزبانی اصفهان از اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضوACD، تصریح کرد: از آنجا که نخستین تجربه برگزاری حضوری اجلاس است، شاید اگر استان به‌جز اصفهان میزبان بود نمی‌توانستیم چنین بهره‌برداری را از آن داشته باشیم. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان جزو اتاق‌های برخوردار کشور است که فعالیت‌های پژوهشی زیادی انجام داده‌اند. از طرفی ظرفیت فرهنگی و تاریخی اصفهان می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط موثر ما با بخش خصوصی کشورهای عضوACDباشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: البته به‌شرطی که نتایج تنها روی کاغذ نباشد و ضمانت اجرایی پیدا کند. برای مثال کشورهای عضوACDمی‌توانند برای یکدیگر تعرفه ترجیحی واردات تعریف کنند یا کمیته دائمی برای نظارت بر مصوبات اجلاس تشکیل دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه